Minden kategóriában szerzett elismerést Pécs városmarketingje a Marketing Summit Hungary konferencián szervezett szakmai díjátadón. A Városmarketing Gyémánt Díj pályázatot idén hetedszer hirdették meg, Pécs stílszerűen hét elismerést kapott, ami kimagasló eredmény – írja az önkormányzat pénteki közleménye, amelyet az alábbiakban változtatások nélkül közlünk.
„A pécsi városvezetés eltökélt a város gazdaságának fejlesztése és megítélésének javítása iránt. Ennek érdekében 2019 őszén hoztuk létre a Gazdaságfejlesztési Főosztályt, amelyen belül önálló osztály foglalkozik a város marketingjével. Munkájuk célja, hogy Pécs ismert és elismert legyen a hazai és a nemzetközi piacokon, az ebbe az irányba tett erőfeszítéseiket idén a Városmarketing Gyémánt Díj pályázat szakmai zsűrije is értékelte.
Pécs mind az 5 kategóriában nyújtott be pályázatot, volt, ahol többet is. A szakmai zsűri a város valamennyi pályázatát színvonalasnak értékelte, és Városmarketing Gyémánt Díjjal jutalmazta. Hogy ez mennyire kimagasló eredmény, azt leginkább az elmúlt időszakkal összehasonlítva lehet érzékeltetni:
az elmúlt 6 évben összesen 2 Városmarketing Díjat kapott Pécs, most egy év alatt négyszer ennyit.
A díjnyertes pályaművek:
- Rendezvény, esemény kategóriában: Az Advent Pécs épületfestő gyerekrajz pályázata – Advent Pécs (adventpecs.hu) és a Nemzetünk Hímes Tojásai 2021. – Zsolnay Negyed
- Külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában: 20 éves a pécsi világörökség – Világörökség Pécs (pecsorokseg.hu) és a Pécs most csendes – A dal
- Belső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában: Ahol csak lehet – KÖZART – Pécsi Galériák (pecsigaleriak.hu)
- Márka és identitásépítés, értékesítéstámogató marketingstratégia és program kategóriában: a Pécs Nyitva (pecsnyitva.hu) kampány
- Városfejlesztési projektek marketing programjai, kampányai kategóriában: Pécs Parkjai Megújulnak Program – A Tettyei Panoráma Sétány – Biokom
A Pécs most csendes – A dal pályázat emellett COVID Marketing Különdíjban is részesült, amiért a pandémia okozta helyzetre a város szakmailag kiemelkedő, kreatív városmarketing megoldást valósított meg. Ez volt a pécsi önkormányzat Gazdaságfejlesztési Főosztályának első ilyen teljesen önálló ilyen irányú saját ötlete és megvalósítása.
„A Városmarketing Gyémánt Díjakért nagyon sokan nagyon sokat dolgoztak. Elég, ha csak a Pécs Nyitva kampányra gondolunk, ennek sikere a Gazdaságfejlesztési Főosztály és a marketingmunkában oroszlánrészt vállaló Pécsi Kommunikációs Központ mellett a Janus Pannonius Múzeumnak, a ZSÖK-nek, végső soron pedig a program minden pécsi partnerének: programszervezőknek, vendéglátóknak, szállásadóknak is nagyban köszönhető. Hasonlóan széleskörű összefogás áll a többi díjnyertes akciónk mögött, ebből is látszik, hogy a pécsiek együtt, közösen milyen sikerekre képesek. A mostani elismerés-dömping fontos megerősítés a számunkra, hogy jó úton haladunk, és a város egységes marketingjéért tett közös erőfeszítéseinket a szakma is elismeri – idézi a közlemény Ruzsa Csaba, Pécs gazdaságért felelős alpolgármesterét.
Közönségdíj a Business Excellence 2021 díjátadón
A Business Traveller Hungary szerkesztősége által alapított díjak idén olyan cégekhez kerültek, amelyek rugalmassággal, innovációval és a hatékonyság növelésével kerültek ki győztesen az elmúlt másfél év nehéz időszakából.
A „Legjobb belföldi desztinációs marketingmunkáért” a díjat a Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft. nyerte, a pécsi önkormányzat Turizmusfejlesztési Osztálya pedig közönségdíjat kapott.