A már 2019 óta működő Mecseki Természettudományos Élményközpont nevű projekt keretében október 20-án már a kilencedik workshopot tartották meg, amelyen a programba most becsatlakozó kilenc új oktatási intézmény pedagógusai is képviseltették magukat.
A projekt keretében a Dél-Pannon Múzeumokért Közhasznú Egyesület, a Pécsi Állatkert és Janus Pannonius Múzeum kínál kilenc különböző foglalkozási formát , és ezek keretében összesen 31, évente megújuló élménypedagógiai programot.
Az élménypedagógia speciális gyakorlati szegmensének témakörében ezúttal az Egyházasharaszti Általános Iskola intézményvezetője, valamint a Komlói EGYMI Pécsváradi Tagintézményének gyógypedagógusa koordinálta a szakmai műhelymunkát. Itt elsősorban az érzékenyítés és szemléletváltás témaköreiben lehetett tapasztalatokat cserélni. Az egyházasharaszti iskola pedagógusainak a körzetre jellemző megélhetési gondok (munkanélküliség), a kulturális különbözőség valamint az eltérő erkölcsi szokások mellett kell a tanulóiknak az életben alkalmazható ismereteket átadniuk, a társadalmi beilleszkedést elősegíteni és emellett megőrizni a roma nemzetiség szokásait, míg a pécsváradi intézmény tanulói pszichés zavarral, enyhe, vagy középsúlyos értelmi- és mozgásszervi fogyatékkal élő gyermekek, akik speciális ellátást és odafigyelést igényelnek.
A workshop második részében a résztvevők megismerhették a napi szinten zajló élménypedagógiai foglalkozásokat a Kökönyösi Gimnázium Gagarin Általános Iskolája tanulóinak és az Élményközpont zoopedagógusainak közreműködésével.
A délután során öt különböző programon lehetett részt venni. Megismerkedhettek az állatkerti állattartás alapjaival és a környezetgazdagítás fontosságával, az Őrségi Nemzeti Park állattani és kultúrtörténeti értékeivel, a természetvédelemmel és annak fő irányvonalaival. De részt vehettek a gyerekek egy olyan foglalkozáson is, amely során játékos fizikai kísérletek segítségével nyerhettek bepillantást az állatvilág hangjaiba, illetve mezők növényeiről tanulhattak, több állomáson végighaladva azok általános jellemzőit több kísérlet segítségével ismételhették át, valamint játékos feladatok során több növénycsoporttal is testközelből megismerkedhettek.
A cikk az EFOP-3.3.6-17-2017-00011 pályázat keretében készült.