Bármilyen kérdésre is keressük a választ, ma már nem a lexikont kapjuk le a könyvespolcról, sőt legtöbbször nem is próbáljuk meg elővenni a józan paraszti eszünket a válaszhoz, hanem az interneten keressük a megoldást.
A keresők egyre fejlettebbek, intelligensebbek, kifinomultabbak, sokszor hamarabb tudják, mit akarunk keresni, mintsem végére jutnánk a kérdés begépelésének. Ha terméket keresünk, ugyanez a helyzet, szeretnénk gyorsan megtalálni a legmegfelelőbb ajánlatot. Ebben a cikkben a webáruház-keresőket mutatjuk be.
Milyen előnyei vannak egy okoskeresőnek?
A webáruházak keresőfunkciói egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert, mivel egyre több cikk közül kell pillanatok alatt kiválasztani a legrelevánsabb ajánlatokat. A kereséshez több más funkció is kötődhet.
Az Unas webáruház bérlés esetében Ön szert tesz egy okoskeresőre is, amely a kereséseket egy saját adatbázis segítségével végzi, kimondottan a keresésre kifejlesztett algoritmusokkal, robotokkal. Az okoskereső tudja, hogy milyen keresésekhez melyek a legpontosabb találatok, mire kerestek mások, milyen kapcsolódó vagy helyettesítő termékek vannak az áruházban. Egy okoskereső akár tízszeres sebességgel adja ki a találatokat, kezeli az elírásokat, intelligens javaslatokat ad.
A webshopok többsége hagyományos keresőt használ, kiegészítve néha egy-egy külső szolgáltató keresőmotorjával, ez utóbbi viszont meglehetősen megdrágítja a webáruház üzemeltetését. Az integrált okoskereső sokkal jobb megoldást kínál.
Az okoskereső tárolja és elemzi az összes keresést, erről kimutatást is lehet készíteni, amit a marketingesek sokféleképpen fel tudnak használni. Az is alapvetően elvárható az okoskeresőtől, hogy gépeléskor adjon ajánlásokat termékre, kategóriára vagy egyéb tartalomra, és a találatokat is a keresésnek megfelelően jelenítse meg.
A keresési statisztikáknál megtalálható egy kulcsszó statisztika, amelyből sok értékes információ nyerhető ki, például az elgépelésekre adott javaslatok, az adott kulcsszóra indított keresések és találatok száma. Azt is lehet látni, időben hogyan oszlottak el a keresések.
Az elírások javítása is nagyon fontos a kereséseknél, mivel nagyon gyakori, főként mobiltelefonon könnyű melléütni. A beállításoknál meg lehet adni, hogy az automatikus javaslat hány karakternél kapcsoljon be.
A hagyományos keresőknél az adatbázis alapján általában ABC, ár és néha népszerűségi sorrend választható. Az okoskeresőknél azonban lehetőség van relevancia alapján is rendezni a találatokat, melyik felel meg leginkább a keresőkifejezésnek. Ezt egy intelligens algoritmus teszi lehetővé.
Miért érdemes okoskeresőt használni?
A beépített okoskeresőknél nincsenek integrációs, arculati és egyéb illesztési problémák, közvetlenül kapcsolódnak a termékadatbázishoz és sokkal pontosabb, relevánsabb találatokat adnak, mint a hagyományos kereső.
(x)