De legalább attól nem kell tartani, hogy bármiből komoly hiány lesz – mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója Pénzcentrumnak adott interjújában.
Most az egyik legnagyobb nehézség, hogy már nem tudják, a rengeteg hatás vagy intézkedés közül igazán melyik mire hat, ami valószínűleg minden iparágban így van, nem csak a kiskereskedelemben – derül ki a cikkből.
Mint mondta az ügyvezető, a költségek visszafogása nem eredményezheti azt az üzletekben, hogy „kevesebb tisztítószert fognak használni, és koszosabb lesz a bolt”, de a vásárlók is észrevehetnek változásokat, például a szórólap-példányszámot jelentősen csökkentették.
Az október 1-ig hosszabbított élelmiszer-árstoppal kapcsolatban Heiszler Gabriella azt közölte, a probléma fókuszában a friss áru, a csirke áll, egyrészt komoly madárinfluenza-járvánnyal küzdenek, ami még inkább felviszi az árakat. Illetve jelenleg az üzlet drágábban veszi a baromfit, mint ahogy adja. Ami – hangsúlyozza az ügyvezető – elvileg tilos, „hiszen a dömpingár alkalmazása kimeríti a tisztességtelen piaci magatartás törvényi előírásait”.
[su_quote]Most az árstop miatt persze megengedett.[/su_quote]
Hozzátette: a baromfi a „jéghegy csúcsa”, de az összes többi érintett termék is mínuszos – és nem csak náluk. Számos országban, ahol szintén vannak hatósági árak, ez a teher meg van osztva a különböző szereplők között. Viszont Magyarországon a kiskereskedelem viseli a teljes veszteséget.
A vezető elmondása szerint a február 1-jén indult árstoptól május 1-jéig bezárólag 1,1 milliárd volt a SPAR vesztesége.
Az élelmiszerellátásról is megosztott néhány gondolatot Heiszler Gabriella, kifejtette: nem kell attól tartani, hogy bármiből komoly hiány lesz, de előfordulhat, hogy egy-egy terméket egy másikkal helyettesítenek.
[su_quote]Vagy például a majonéz másféle olajból lesz. Vagy olyan drága lesz a majonéz, hogy leszoksz róla. Az, hogy elszáll egy termék ára, sajnos ténykérdés[/su_quote]
– foglalta össze a SPAR-vezér.