Ahogy tavaly, úgy azonos időszakban 2022-ben is elvégezték a pécsi Egyesített Egészségügyi Intézmények (EEI) három – a Dr. Veress Endre úti, a Lánc utcai és a Csontváry – rendelőintézetében a betegelégedettség-felmérést, melyet nyilván a páciensek tölthettek ki. A cél most is az ellátás lehetőség szerinti javítása lesz.
Az EEI orvosigazgatója, dr. Kovács Ágnes ismertette most lapunkkal a kérdőíves vizsgálat legfontosabb eredményeit. Mint kiderült, 2021 után idén is július és augusztus között került sor a felmérésre, és szándékosan ugyanazokat a kérdéseket tették fel mindkét évben, hogy a válaszokat és a statisztikákat a lehető legjobban össze tudják hasonlítani egymással. 600 darab formanyomtatványt adtak ki, melyből 575 volt végül értékelhető – tette hozzá.
– Számunkra ez nagyon fontos visszajelzés. Szeretnénk közvetlenül a betegeinktől tudni, mivel vannak megelégedve, illetve miben kellene esetleg javítanunk. 15 kérdést tettünk fel, a 16. pontban pedig szabadon nyilváníthattak véleményt a válaszadók. Pécsett mindhárom telephelyen elvégeztük a felmérést, ügyelve rá, hogy minden szakrendelésről legyen kép – fejtette ki az orvosigazgató.
Íme, a legfontosabb következtetések, melyeket a válaszokból levontak:
- Az előjegyzési idővel való elégedettséggel kapcsolatos kérdésre adott válaszok alapján majdnem 10 százalékkal javult a tavalyihoz képest az arány. A betegek 81 százalékban elfogadhatónak találták a kapott időpontjukat. Kovács Ágnes hozzátette: ez azért lehet, mert a tavalyi tomboló járványhelyzetben sok egészségügyi dolgozó az oltópontokon és a kórházakban teljesített szolgálatot, így nehezebb volt bekerülni a szakrendelésekre. Ez a helyzet mára visszazökkent a megszokott kerékvágásba – tette hozzá. Az immunológia és a belgyógyászat egyébként 100 százalékos értékelést kapott ebben a témakörben. A legkevésbé a bőrgyógyászattal voltak megelégedve az időpontok terén, de szerencsére ez máris változott, hiszen szeptembertől egy új szakorvost tudtak felvenni.
- A következő fontos kérdés az volt, hogy érkezésüktől számítva mennyit kellett várniuk a betegeknek. A felmérés szerint 75 százalékukat 30 percen belül ellátták. Ettől eltérők a sebészeten tapasztaltak: itt nyilvánvalóan az akut esetek előbb kerülnek sorra, így több lehet a várakozási idő – mondta az orvosigazgató.
- Az orvosok és asszisztensek hangnemét egy 5-ös skálán 4,8-ra értékelték a válaszadók. A tavalyi adatokhoz képest ez gyakorlatilag nem változott.
- Nagyon szép eredmény, hogy a páciensek 94,8 százaléka ajánlaná ismerősének az általa igénybe vett szakrendelést. 2021-ben ez az érték 90 százalék volt. Ehhez kapcsolódik az is szorosan, hogy a kezelt emberek 97 százaléka újból igénybe venné szükség esetén az adott szakrendelést. Tavaly 94 százalékos volt az arányszám.
- Kovács Ágnes szerint mindig központi kérdést képez a takarítás minősége, különösen az illemhelyiségek tekintetében. Mint mondta, a rendelők tisztaságával ebben az évben 90 százalékig elégedettek voltak, a mosdók és vécék esetében inkább akadtak panaszok. Hozzátette, a megítélés a tavalyihoz képest javult, mivel felvettek egy takarítófelügyelőt, aki folyamatosan ellenőrzi a higiéniai állapotot.
- Mint megtudtuk, évek óta probléma az időpontkérés módja, mivel a leterheltség miatt sajnos nem könnyű elérni a rendelőintézeteket. Ezen azonban folyamatosan javítanak, amiről itt írtunk. Érdemes az EEI honlapján folyamatosan tájékozódni, hiszen itt mindig friss információt kaphatunk például az orvosi rendelésekről és az aktuális történésekről.