A civil szektorral való együttműködés megerősítése érdekében a városvezetés megbízza a Nevelők Háza Egyesületet, hogy az önkormányzat civil koncepciójában foglaltakat követve lássa el a civil koordinátori feladatokat.
Ahogy arról korábban többször beszámoltunk, elkészült a pécsi önkormányzat 2022–2026-os időszakra vonatkozó civil koncepciója, amelynek végleges tervezetét a helyi civil szféra szereplői korábban véleményezhették is. A koncepció elkészítésén az önkormányzat és a helyi civil szervezetek – a Nevelők Háza Egyesület koordinálásával – több mint két éve dolgoztak azért, hogy a civil szférában megmutatkozó kapacitásokat a városvezetés a jövőben hatékonyabban tudja kiaknázni.
Nemrég írtuk meg, hogy a civil szektorral való együttműködés megerősítése érdekében a városvezetés nyílt pályázatot írt ki civil szervezetek számára az úgynevezett civil koordinátor kiválasztására. A civil koordinátor legfontosabb átfogó feladata a civil stratégia és operatív program kidolgozása és megvalósítása. A pályázatra február 15-ig olyan pécsi civil szervezetek jelentkezhettek, amelyek legalább 15 éve működnek a városban és rendelkeznek jól megközelíthető, megfelelő infrastruktúrával ellátott irodával.
A legújabb fejlemények kapcsán Kunszt Márta, az önkormányzat civil tanácsnoka lapunknak elmondta, hogy a pozícióra a határidőig egy pályázat érkezett, amelyet a Civil Közösségek Házát működtető Nevelők Háza Egyesület nyújtott be. Mint mondta, az egyesület a felhívásban megjelölt kötelező dokumentumokat hiánytalanul benyújtotta, a szakmai bíráló bizottság pedig megállapította, hogy a szervezet megfelel a megfogalmazott kritériumoknak.
A pályázat lezárásáról ezt követően a március 21-ei közgyűlésen döntöttek: a civil koordinátori feladatok ellátására megválasztották az egyesületet, akik számára a város idén 4,5 millió forintot, 2024-ben 6 millió forintot, 2025-ben pedig 1,5 millió forintot különít el a civil koordinátori feladatok elvégzésére.
De mik ezek a konkrét feladatok? A lista terebélyes:
- A városi elektronikus civil portál szerkesztése, folyamatos frissítése, önkormányzati és civil információs tartalmak, hírek közzététele (a pecs.hu oldalon).
- A szakmaterületi munkacsoportok megszervezése, működésük koordinálása.
- A civil adatbázis szerkezetének kialakítása, frissítése, működtetésének felügyelete.
- A Civil Pályázati Alap támogatási, bírálati és elszámolási rendszerének kidolgozása.
- A pályázó és támogatott szervezetek segítése.
- Az éves szinten, hagyományteremtő céllal megvalósuló „Pécsi Civilek Napja” rendezvény szervezése, a megvalósítás koordinálása.
- A részvételi költségvetés módszerének kidolgozásában való közreműködés, városrészi közösségi tervezési folyamatok segítése, generálása.
- Információval, tanácsadással, együttműködés-fejlesztéssel, képzési lehetőségek szervezésével, koordinálásával segíteni a civil szektor önszerveződését, működését és fejlesztési elképzeléseinek megvalósítását.
- Fórumok, rendezvények, műhelymunkák kezdeményezésével, szervezésével segíteni a helyi kapcsolatok építését a civil szervezetekkel, az önkormányzati intézményekkel, a vállalkozói szféra és a média szervezeteivel, valamint támogatni a városon kívüli együttműködési, partnerségi kapcsolatok kialakítását, fejlesztését (például testvérvárosi, vagy országos, nemzetközi kapcsolatok erősítése).