Ha adtunk már megbízást raklapos szállítmányozásra, tudhatjuk, hogy a piaci szereplők változatos kínálattal állnak rendelkezésünkre. A legnagyobbak különféle konstrukciókat is ajánlanak – ezek közül most a gyűjtőszállítmányozásról igyekszünk megmutatni, kinek és milyen feltételek mellett lehet a legkedvezőbb.
- A szállítmányozásra váró áru nem tesz ki egy teljes rakományt
A gyűjtőszállítmányozás – ahogy a nevéből is adódik – több küldemény összegyűjtését és egy közös rakományként történő célba juttatását jelenti. A teljes mennyiség a szállítójármű kapacitásától függ: raklapos gyűjtő esetén – különösen nemzetközi viszonylatban – a teljes pótkocsis szerelvények a leggyakoribbak. Ez legalább 33 palettányi árut jelent, bizonyos esetekben azonban több is lehet. Az európai gyűjtőforgalomban jelentős szereplőként jelen lévő Raben Group egyes járatai például két praktikus, úgynevezett double decker dobozzal közlekednek, amelyek egyenként 2×19, azaz névlegesen összesen 76 raklaphelyet biztosítanak.
- Nem a kézbesítés ideje a döntő
Félreértés ne essék: a szolgáltatók a gyűjtőszállítmányozásra felvett árukon sem „ülnek” napokig. A konstrukció lényege ugyanakkor, hogy a különböző irányokból érkező, azonos vagy egymáshoz közeli célállomásokra tartó küldemények az útjuk nagy részét azonos járművön teszik meg, ehhez pedig szükséges némi időbeli rugalmasság. Kiváló megoldás abban az esetben, ha egy-egy irányba rendszeresen, jól ütemezhetően adunk fel raklapos küldeményeket.
- Számítanak a szállítmányozás költségei
Képzeljünk el egy barátokkal, ismerősökkel közösen taxival megtett utat, amelynek a költségeit közösen viseljük. Hasonlóak a feltételek a gyűjtőszállítmányozás esetén is: a díjak megoszlanak az egyes feladók között, így csak a saját küldeményünk arányában viseljük azokat.
+1: Fontos a fenntarthatóság
A gyűjtőszállítmányozás előnyei a mai körülmények között különösen vonzó lehet azok számára, akik szívükön viselik a környezet állapát. A járművek nagy kihasználtsággal működnek, és akár több kisebb szállítóeszközt is kiválthatnak, így nemcsak a közutak forgalmát nem terhelik fölöslegesen, de a levegőt sem.