Az üzletekben megjelenő termékek, azok csomagolása, illetve megfelelő helyen történő elhelyezése is rengeteget számít a hatékony értékesítésben. A különböző online és offline reklámokról már nem is beszélve!
Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy sok esetben magán az értékesítőn múlik, hogy az érdeklődőből vásárló vagy esetleg törzsvásárló válik. Elvégre a személyes beszélgetéseket, kontaktokat semmilyen gép vagy digitális eszköz nem helyettesítheti, pótolhatja.
Nyíregyháza kereskedelmi képviselő, értékesítő álláslehetőségei is jól mutatják, hogy milyen sok lehetőségünk van az elhelyezkedésre, ha kitanuljuk ezt a manapság igen népszerű szakmát.
Most pedig nézzük is meg, hogy miként válhatunk sikeres értékesítővé!
Bátran kérdezzünk!
Rengeteg értékesítő elköveti azt az óriási hibát, hogy rögtön az adott termék előnyeiről kezd el beszélni, holott fogalma sincs, hogy az illetőnek milyen igényei vagy elvárásai vannak. Sőt, abban sem lehet biztos, hogy szüksége van-e egyáltalán arra a dologra, amit épp jó színben szeretne feltüntetni előtte.
Ez hatalmas baklövés, ugyanis ez esetben az értékesítő teljesen feleslegesen beszél. A másik fél nagy valószínűséggel egy idő után már nem fogja követni a beszédét egyszerűen azért, mert nem érdeklik a hallottak. Ebből kifolyólag pedig vásárolni sem fog.
Mit tehetünk ehelyett? Nos, kérdezzünk! Természetesen nem az a cél, hogy átmenjünk kérdezőbiztosba, de törekedni kell rá, hogy minél több kérdést tegyünk fel az illetőnek, ezáltal ugyanis könnyedén kideríthetjük, hogy mit is akar igazán.
Meséljük el a személyes tapasztalatainkat!
Ha belegondolunk mi magunk is sokkal könnyebben fogadunk el információkat, ajánlásokat azoktól az emberektől, akiket már ismerünk. Egy értékesítő azonban az esetek nagy részében egy teljesen idegen ember, éppen ezért érdemes lazítani a beszélgetés hivatalos stílusán.
Ezt pedig mi mással tehetnénk meg hatékonyabban, mint azzal, ha személyes tapasztalatokat osztunk meg az adott termékről. Ebben a pozícióban a hitelesség amúgy is egy kulcsfontosságú szempont, így nagyon fontos, hogy az eladni kívánt dolgot mi magunk is kipróbáljuk, használjuk.
Ajánljunk termékeket!
Miután ügyesen kiderítettük, hogy az illetőnek pontosan mire is van szüksége, és kicsit oldottuk a hangulatot már rátérhetünk a munkánk érdemi részére. Ez nem más, mint a megfelelő termékek ajánlása, melynek során már bátran részletezhetjük a tudnivalókat, illetve az előnyöket.
Természetesen a tanulást mindenképp az értékesítői szakmai elméleti részével kell kezdeni, ennél azonban sokkal fontosabb, hogy a gyakorlati részében ügyesek és talpraesettek legyünk. Ezt pedig úgy tudjuk elérni, ha érdeklődést mutatunk az emberek iránt, és bátran kérdezünk tőlük, hogy minél jobban megismerjük őket.
Ezek után pedig már nem nehéz kicsit közelebb kerülni hozzájuk, és az elképzeléseiknek megfelelő termékeket ajánlani nekik, amiket nagy eséllyel meg is fognak vásárolni.
(x)