Ma már számos online állásportállal találkozhatunk, de nem mindegy, hogy melyik mögött milyen szakemberek állnak. Nagyon fontos ugyanis a megfelelő marketing ezen a területen is. És persze stabilnak, biztonságosnak és változtathatónak kell lennie ezeknek az oldalaknak, az üzemeltető cégnek pedig gyorsan le kell tudnia reagálni a piaci változásokat.
Egy jó névválasztás a találati listák élére repíthet!
A domain név megválasztása mindig is fontos volt. Ha egy jól csengő oldalnevet sikerül kitalálni, akkor azt könnyen megjegyzik, azonnal rátalálnak az emberek. És ez nincs másként az állásportálok esetén sem.
És van kiváló példa is! Ugyanis ezt a feladatot tökéletesen kivitelezte az itnav.hu csapata. Ők egy egész állásportál-hálózatot hoztak létre, mert minden egyes nagyobb településnek külön-külön felületet regisztráltak.
Zseniális húzás ez azért, mert a településnév és az állás szó összetételéből olyan nevek születtek, melyeket könnyen a találati listák elejére rangsorol bármelyik keresőmotor. Ezzel pedig azt érik el, hogy garantáltan meg fogják nézni az oldalaikat.
Kell a jó informatikai háttér
Ha maradunk a fenti példánál, már ez az óriási mennyiségű oldal is indokolja a jó informatikai hátteret, a gyakorlott informatikust. De nem csak emiatt van szükség rá, számos dolog van, ami azonnal fejlesztőért kiált.
Ha például változik a jogszabályi környezet, vagy valami hiba van az oldalon, ha túlterhelés történik, mert annyian nézik meg a felületet stb. De akkor is, ha valamilyen fejlesztést kell elkészíteni. És ha jól működik a marketing a cégnél, akkor garantáltan lesznek ilyen igények.
Marketing mindkét oldalnak
Jó marketing nélkül ma már egyetlen cég sem tud sokáig talpon maradni. És hiába mondják, hogy a jó bornak nem kell cégér. De, bizony hogy kell! Csak még lehet nem tudnak róla, mert még hozzák a maguknak kitűzött számaikat.
De mindig van mit javítani az ügyfélszerzésen, az ügyfélkapcsolatokon, a megjelenéseken és a közösségi média jelenléten is. Ahogy számos egyéb olyan területen is, mely szorosan kapcsolódik a marketinghez is.
Ráadásul egyszerre kell mind a két felet kiszolgálni, és tudatni velük, hogy miért épp ezt az állásoldalt kell használniuk. Megfelelően vonzó lehetőségeket kell nyújtani a munkáltatók számára, az álláskeresőknek pedig hasznos információkat kell szolgáltatni például blogok formájában. És persze a lehető legtöbb munkát is fel kell vezetni, ez fogja ugyanis csak igazán bevonzani a tömegeket.
És akkor még nem beszéltünk a hirdetési lehetőségek biztosításáról sem. Jó csomagajánlatokat kell összeállítani megfelelően árazva, és technikailag is jól kell tudnia megvalósítani a weboldalnak.
Valószínűleg még nagyon sokáig lehetne sorolni, hogy miért fontos a marketinges és az informatikus is egy ilyen portál mögött. Még jó, hogy az olyan cégek, mint a már említett itnav fel van készülve erre is.