A rendőrség a téli hideg évszakra készülve ismét hasznos tanácsokkal látta el a közlekedőket, mint írják, fontos az is, hogy min gurulunk!
Hazánkban a „hétköznapi autósok” számára nem kötelező a téli gumi. Így a többség belátása szerint dönt, hogy tart-e két garnitúrát, vagy négy évszakosat használ – sokan maradnak is csak a nyári szettnél.
És bár valóban nincsenek már olyan kemény fagyok, havazások itthon, a téli gumi nem csak havas úton hasznos, hanem nyirkos, hideg időben is! A nyári gumiabroncs 7 fok alatt ugyanis rideggé válik és kisebb lesz a tapadása, emellett mintázatában és anyagában is jelentősen eltér a télitől – hangsúlyozza a Police.
Számos teszt bizonyítja, mekkora a különbség az abroncsok között. A választék pedig óriási, pár ezertől százezer forintig vásárolhatunk gumit. Ám a legolcsóbbakat nem tanácsos megvenni, mert azok gyenge minőségűek. Fontos emellett, hogy egy téli/nyári gumiszettet nem egy évre veszünk. Figyelni kell arra is, hogy az újonnan vásárolt gumiabroncs valóban új legyen. Az úgynevezett DOT-szám segít ebben. Ha azt látjuk, hogy 3319, ez azt jelenti, hogy 2019 33. hetében gyártották. Egy gumiabroncs élettartama tíz év.
A gyártástól számított három évig „friss” gumiabroncsról beszélünk, ötéves koráig „újról”.
Vásárlás előtt azt is végig kell gondolni, mennyit használja valaki a kocsit télen. Keveset vagy egyáltalán nem, esetleg sokat jár hosszú utakra, rendszeres a hegyekben való autózás. Ezeket mind figyelembe kell venni, és szakember segítségét kérni.
További tippek:
- Vásárlás után figyelni kell a tárolásra, ha lehet, tartsuk otthon őket, de léteznek gumihotelek is.
- A nyomásra, az esetleges sérülésekre is vigyázni kell.
- Vezetés közben figyelmeztető jel lehet, ha az autó valamelyik irányba húz. A rossz futómű-beállítás miatt még a legdrágább gumiabroncs felülete is rövid idő alatt elkopik, és lehet venni az újat.