A városban és a városért dolgozó marketingszakemberek és cégvezetők részvételével tartotta meg november 8-án, szerdán az első városmarketingfórumát a pécsi önkormányzat.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, Pécs nemrég a város múltja és természeti kincsei előtt tisztelgő új arculatot kapott. A friss, modern vizuális koncepciót egy fórum keretében a napokban a marketingszakma képviselőinek is bemutatták. Ahogy Rechnitzer Szilvia városmarketing-vezető érdeklődésünkre elmondta, ezen kívül az esemény célja volt az is, hogy a résztvevők a vendégelőadók segítségével inspirációt kapjanak a fogyasztói folyamatokról és más jól bevált, példaértékű kezdeményezésekről. Továbbá lehetőséget biztosított a városért és a városban dolgozó szakemberek, cégvezetők közti kapcsolatépítésre.
Ruzsa Csaba alpolgármester köszöntése után dr. Törőcsik Mária, a PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet marketingprofesszora a városmarketinget formáló aktuális trendekről, fogyasztói szokásokról beszélt.
– A rendezvény kontextusba helyezte azt a törekvést, hogy a város vonzónak mutassa magát a célcsoportok előtt, kíváncsiságot ébresztve a megismeréshez – fogalmazott dr. Törőcsik Mária a fórum kapcsán. – Jó volt az alkotó közösség lelkesedését és hozzáértését megtapasztalni.
A város új arculatával kapcsolatban pedig a következőket mondta:
– Az új arculat nagyon tetszik. Friss, új a megjelenítése azon értékeknek, amit a város képvisel. Elgondolkodtatók az elemek, több asszociációt is képesek kiváltani. Nemcsak nagyon kulturált az arculat minden felhasználási területén, hanem átgondolt, letisztult, örömmel vállalható.
A pécsi professzor előadása után Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója lépett a pódiumra. Előadásában arról mesélt, ők hogyan alakították ki a főváros arculatát, milyen tapasztalatokat szereztek, milyen eszközöket tudtak jól hasznosítani, de arról is beszélt, hogy mik voltak azok az ötletek, amelyek nem váltak be.
A nap utolsó előadásában Rechnitzer Szilvia mutatta be Pécs új arculatának tartalmi elemeit és a mögötte meghúzódó stratégiai elgondolást, valamint bemutatkoztak a PTE Művészeti Kar tervezőgrafikus hallgatói is, akik aktív szerepet vállaltak az új vizuális koncepció megalkotásában.
– A rendezvény felépítése szokatlan, de ugyanakkor érdekes volt abból a szempontból, hogy egy gondolatébresztő előadással kezdődött, ami a fogyasztói társadalomra engedett kitekintést – emlékezett vissza Faix Csaba. – Később pedig betekintést nyerhettünk abba, hogyan alakult ki az arculat, megértettük a tartalmát. Összességében úgy gondolom, hogy nagyon hasznos volt a rendezvény.
A Budapest Brand vezérigazgatója hozzátette, hogy az új vizuális megjelenés neki is tetszik. Szakított a sztereotípiákkal a szimbólumábrázolás terén, és modern, letisztult, könnyen felismerhető formákat használ. Az pedig, hogy egyetemisták segítségével alkották meg, külön érdem.