Melyek a CRM biztonságos használatának alapvető fontosságú tippjei és praktikus gyakorlati lépései? Mi mindent ajánlott megtenni annak érdekében, hogy munka közben, előtt vagy után ne generáljunk indokolatlan kockázatot? Bővebben: Tippek a CRM biztonságos használatához
Erre vonatkozóan osztunk meg néhány javaslatot a bejegyzésben. Bárkinek ajánljuk az olvasást és a megvalósítást, aki a munkája során céges adatokkal dolgozik ilyen típusú platform segítségével.
A CRM biztonságos használatának alapjai
Sokan talán nincsenek is tisztában vele, hogy a kockázatmentes használat már a bejelentkezés pillanatában el kell, hogy kezdődjön. Ehhez azt kell jól megnézni, hogy belépéskor valóban az eredeti MiniCRM belépési oldalra érkeztünk-e meg.
Csakis így lehet egy MiniCRM típusú CRM jelentése és hasznosulása a biztonság szinonimája. Ennek jegyében érdemes ellenőrizni, hogy a címsor https:// kezdetű-e, emellett pedig a biztonságos kapcsolatot jelző zöld lakat ikon és zöld sáv látható-e.
Hasonlóképp megéri vetni egy pillantást az érvényes biztonsági tanúsítvány meglétére. Ha pedig mindezek rendben vannak, akkor az adatok rizikótól mentes használatának jegyében a domain név ellenőrzése is lényeges lépés.
A biztonságos CRM használat és a jelszó kezelésének összefüggései
Tudatos felhasználóként nem tanácsos kiadni a jelszavunkat sem email formájában, sem telefonon keresztül vagy egyéb módon, bárki is kér minket erre. Cél, hogy semmiképp ne juthassanak a belépési adatok illetéktelen kezekbe.
Amikor jelszót választunk, akkor a rövid, viszonylag könnyen kitalálható verzióknál gondolkodjunk komplexebb, nehezebben kideríthető kombinációkban. Az sem árt, ha máshol nem használt összetételt adunk meg.
Alapvető javaslat, hogy minimum 8 karakter hosszúságú, betűket, nagybetűket, számokat és egyéb írásjeleket tartalmazó jelszót válasszunk, és használjunk. Majd pedig bizonyos időközönként, legalább 3 havonta változtassuk meg ezt.
Még néhány hasznos tanács az adatok védelmének céljából
Ne feledkezzünk meg annak a fontosságáról, hogy azután is történhetnek nemkívánatos dolgok a CRM felületén, miután végeztünk az adott munkamenettel. Pontosan emiatt ajánlott a munka végeztével mindig kijelentkezni.
Különösen abban az esetben, ha ugyanazt a gépet rajtunk kívül mások is használják. Arról az eshetőségről nem is beszélve, amikor egy idegen gépen lépünk be a felhasználói adatainkkal a platform felületére.
Sőt, amennyiben a munka nem a saját gépünkön történik, akkor lehetőség szerint használjunk inkognitó módot. Ez a fajta privát böngészés ugyanis egyfajta plusz lépéssel érhet fel a minél biztonságosabb használat érdekében.
Összességében be kell azt látni, hogy kulcsfontosságú céges adatok felhasználásáról beszélünk, amelyek egész egyszerűen nem kerülhetnek illetéktelen kezekbe. Ennek jegyében érdemes minden tőlünk telhetőt megtenni az ügy érdekében.
(x)