A Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara által első alkalommal meghirdetett versenyén izgalmas kihívásokkal néztek szembe a versenyzők, a diákok mégis magabiztosan teljesítették a követelményeket. Végül két pécsi csapat is a dobogóra állhatott!
A MIK 3D MechMania versenyre nyitott, kreatív és leginkább műszaki érdeklődésű középiskolásokat vártak. A háromfős csapatok a helyszínen egy workshop keretében sajátították el a modellautók tervezéséhez és a nyomtatáshoz szükséges tudnivalókat a programot meghirdető gépészmérnöki tanszék képviselőitől, majd hozzáláttak az estéig tartó megvalósításnak – számolt be a PTE.
A MIK 3D MechMania feladatmegoldásához alapvető fizikai, mechanikai, matematikai tudásra volt szükség, a jelentkezők között műszaki, de művészeti képzésben részt vevő csapat is szerepelt. A szervezők olyan szoftvert választottak a tervezéshez, amit egy középiskolában sem használnak.
A diákok a helyszínen kisebb alkatrészeket kaptak a munkához, a járművet viszont teljes egészében nekik kellett megtervezniük és kinyomtatniuk. Olyan részletekre is figyelniük kellett, hogy a modell igazodjon az előre elkészített autópályához, ha ugyanis túl hosszú, akkor nem képes kanyarodni, ha alacsony a kocsiszekrény alja, elakad az emelkedőn. De számított a kocsi tömege és a pálya teljesítésének ideje is.
Emellett a versenyzőknek egy 3D-nyomtatással kapcsolatos kvízt is ki kellett tölteniük.
A verseny győztese végül a pécsi Janus Pannonius Gimnázium csapata lett, a második helyen a Leőwey Klára Gimnázium, a harmadik helyen a kaposvári Zichy Mihály Iparművészeti Szakközépiskola Technikum és Kollégium csapata végzett. Az első helyezettek egy-egy 3D-s nyomtatóval lettek gazdagabbak – zárul az egyetemi közlemény.