Hirdetés

Napjaink egyik leginkább felkapott témája a munka-magánélet egyensúlya, és valljuk be, mindannyiunk számára fontos kérdés ez – jó esetben. Sok-sok olyan munkakörről hallani, ahol akár napi több mint 10-12 órás robotolás is tapasztalható, több műszakkal, nehezen kiszámítható munkarenddel. Nos, az irodai munka általában ezzel szemben inkább a kiszámíthatóságot, stabilitást jelenti, ahol a magánélet rovására sem megy a munkaidő.

Milyen irodai pozícióban dolgozhatunk Magyarországon?

Ma már szinte minden ágazatban és iparágban szükség van valamilyen adminisztratív háttértámogatásra, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy egyre több a digitális szakma és munkakör, a számítógépes feladatok. Legyen valami ügyfélszolgálati munkatárs, recepciós, irodai asszisztens, adatkezelő, informatikus, marketinges – szüksége lesz valamilyen digitális eszközre. Releváns munkát pedig szerte az országban könnyen találhatunk, valamint gyorsan is jelentkezhetünk a kiválasztott pozícióra, pozíciókra – nemcsak Pécsen, Budapesten vagy egyéb nagyvárosokban, hanem környező településeken is – például szinte mindig elérhető egy irodai állás Salgótarjánban vagy egyéb régiókban is.

Miért érdemes irodai munkát vállalni?

Az irodai munkának számos előnye akad, az egyik legfőbb pedig természetesen a komfortos munkavégzés lehet – hiszen nem kell a hóban-fagyban, vagy forróságban dolgozni, illetve valószínűleg valamilyen biztos 8-16-ig vagy 9-17-ig tartó munkaidőben foglalkoztatják az embert. Az ilyen pozíciók általában kellemes, tiszta, klimatizált munkahelyi környezetben végezhetőek, a technológiai fejlődésnek köszönhetően pedig egyre inkább digitalizáltak is, így a hírhedt papírmunkát is egyre kevésbé kell elvégezni a különböző programoknak és szoftvereknek köszönhetően.

Emellett tehát könnyebben lehet időt szánni a családra, sportolni, mozogni, tervezni az életben. A munkavállalók pedig gyakran részesülnek céges juttatásokban, például egészségügyi ellátásban vagy képzési támogatásban.

Milyen készségekre és kompetenciákra van szükség a munkavállaláshoz?

Nem árt, ha valaki szereti a rendet, alapos, és tud keretek között gondolkodni. Az apró részletekre való odafigyelés ugyanis nagyon fontos tud lenni, valamint a monoton feladatokkal is szembe kell tudni nézni időnként. Kiemelt jelentősége van a kommunikációs készségnek is, hiszen az irodai dolgozók sok esetben közvetítő szerepet töltenek be a vállalat különböző osztályai vagy a partnerek között. A digitális kompetenciák, mint az irodai szoftverek (Excel, Word, PowerPoint) és különböző vállalatirányítási rendszerek ismerete szintén alapkövetelmény. Az időmenedzsment és a csapatmunkára való hajlandóság pedig tovább növelheti a hosszú távú, sikeres munkavállalás esélyét.

(x)

Hirdetés