Még véget sem ért a karácsony előtti bevásárlási roham, a brit szupermarketekben már beköszöntött a húsvét: a kiskereskedelmi hálózatok egyes boltjainak polcain megjelentek a húsvéti csokitojások, több mint három hónappal 2013 húsvétja előtt.
A Sainsbury’s szupermarketlánc üzleteiben a karácsonyi édességek mellett jól megfér a töltött csokoládétojás, a Tesco néhány boltjában pedig már karácsony előtt csokoládényulakat kezdtek árulni, bár a cég szóvivője a The Sun – a legnagyobb brit bulvárlap – hétfői beszámolója szerint elismerte, hogy ez „tévedés” volt, és a cég bevonta a meglehetősen korán kirakott húsvéti csokoládérelikviákat.
Az anglikán egyház szóvivője útján közzétett nyilatkozatban fejezte ki nemtetszését amiatt, hogy a brit áruházak húsvétot csinálnak a karácsonyból.
Steve Jenkins egyházi szóvivő szerint ezt még a vásárlók is „ostobaságnak” tartják, és a fogyasztók véleményét a szupermarketeknek is figyelembe kell venniük.
A nagy verseny és a sanyarú gazdasági helyzet közepette azonban az utóbbi években rendre előfordul, hogy az egyes ünnepekhez kötődő árucikkek hónapokkal korábban megjelennek a brit üzletekben.
Tavalyelőtt például az országos lapok címoldalaira került, amikor az előkelő londoni Selfridges áruházban már augusztus elejétől – 145 nappal karácsony előtt – megvásárolható volt a cég karácsonyfadísz-kollekciója, a karácsonyi lámpafüzérekkel és egyéb ünnepi kellékekkel együtt, sőt akár cserépben nevelt karácsonyfát is vehetett a nyári vakáció közepén az előrelátó vásárló.