Milyen kihívásokkal találkozhatunk ma a beszerzés területén? Egyáltalán hogyan segíthet a folyamatok digitalizálása? Milyen előnyei vannak a digitalizált megoldásoknak? Kérdések, amelyek teljesen jogosan merülnek fel, ha egy új terület modernizálásáról van szó. A beszerzés minden szervezet sikerében kritikus szerepet játszik.
A beszerzésmenedzsmentnek lépést kell tartania az idővel
A beszerzési stratégia nagyon fontos része a cégek életének: meg kell találni a legjobb beszállítókat, tartós együttműködést kell kialakítani egészen a beszerzéstől a fizetésig. Szerencsére ma már több, innovatív megoldás közül is válogathatunk, mint amilyet az Orianasoftware is nyújtani tud a folyamatautomaziálásnak köszönhetően.
A beszerzés egész életciklusára kiterjedő digitalizáció az értéknövekedést is ösztönözheti. Össze kell gyűjteni a megfelelő adatokat, elemezni azokat, előmozdítani a beszállítói fejlesztéseket, az áruk hatékony és gyors tranzakcióját is biztosítani kell, mindezekből mindenki csak profitálhat.
Milyen kihívásokkal és megoldásokkal találkozhatunk?
Az egyik első kihívás, amivel szembesülni fogunk, ha úgy döntünk ideje a digitalizáció útjára lépni, az az, hogy fel fog merülni a kérdés: a szervezet egyáltalán készen áll a változásra? Fontos, hogy a digitális rendszerek végfelhasználói megértsék és kezelni tudják az adott rendszert. Olykor maga a szervezet informatikai rendszere jelenthet akadályt, ha az túl komplex és emiatt nehezen integrálható egy új szegmens.
A megoldás az, hogy ismertetni kell az alkalmazottakkal a rendszer előnyeit. Ezt a legegyszerűbben egy oktatás keretein belül lehet megtenni. Át kell vizsgálni az egész ellátási láncot, hogy melyek azok a lehetőségek, amelyeken még javítani lehet. Továbbá az informatikai rendszer módosítása elkerülhetetlen, ami elsőre ijesztőnek tűnik, de a cég növekedéséhez elengedhetetlen.
A következő kihívás a költségvetés és a sürgősség lehet, mivel a legtöbb esetben a cégek az ügyfelekkel kapcsolatos kérdéseket teszik első helyre, nem pedig a belső rendszereik hatékonyságát. A megoldás itt már viszonylag egyszerűbb, de ehhez is vezetői támogatásra van szükség, és az elhatározásra, hogy a beszerzést át kell alakítani, hogy hosszú távon az ügyfelek és az alkalmazottak elégedettsége is megfelelő legyen.
A digitalizációnak számos előnye van
A digitális megoldásoknak hála sokkal több adattal és nagyobb átláthatósággal fogunk rendelkezni, ami manapság már elengedhetetlen. Az egész cég működésének a hatékonysága nagyobb lesz, aminek hála a beszállítói és alkalmazotti elégedettség is sokkal jobb lesz. Az egész gépezet simábban fog működni, könnyebben lehet majd a cég fejlődésére koncentrálni és folytatódhat a növekedés.
Látható tehát, hogy a beszerzésmenedzsment egy rendkívül fontos terület a vállalkozás életében, amire kellő figyelmet kell szentelni.
(x)