Ugyanúgy elkaphatja a vásárlási láz a férfiakat is, mint a nőket – állapították meg német kutatók. „Vizsgálatunkból kiderül, hogy a vásárlási láz nem kifejezetten női probléma, a férfiak sokkal inkább érintettek, mint azt korábban gondolták” – fejtette ki Peter Kenning, a friedrichshafeni Zeppelin Egyetem marketing tanszékén dolgozó kutató.
A tudósok olyan férfiak agytevékenységét elemezték mágneses rezonanciatomográffal, akik hajlandóságot mutattak a vásárlási mániára. A kísérletben részt vevők feladata az volt, hogy ítéljék meg, mennyire tartanak vonzónak egyes márkajelzéseket.
A kontrollcsoport olyan férfiakból állt, akikre nem jellemző a vásárlási láz.
A kísérlet során a vásárlási mániásnak tartott férfiak jutalmazási rendszerének agyi területei lényegesen erősebb aktivitást mutattak, mint a kontrollcsoporthoz tartozóké.
Erőteljesebb érzelmi izgalommal és jutalmazási elvárásokkal reagáltak a mutatott márkajelzésekre, reakcióik pedig azokban az agyi területekben következtek be, amelyek a szenvedélybetegségekhez kapcsolódó viselkedésben is szerepet játszanak.