Bár a tavalyi év nagyjából 4,5 százalékos csökkenést hozott a hazai sörpiacon, a hazai gyártók viszonylag optimisták a közeli jövőt illetően, jelentős részben a növekvő belső kereslet miatt, olvasható a Vg.hu oldalon.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint 2013-ban 5,704 millió hektoliter sört értékesítettek a tagvállalatok Magyarországon, amely 4,45 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A szervezet szerint a visszaesés mögött elsősorban az év eleji, 10 százalékos jövedéki adó emelés áll. Az érintett söripari vállalatok 2013-ban összesen 66 milliárd forint adót fizettek be a költségvetésbe, amelynek jelentős tétele a jövedéki adó (37 milliárd forint), az áfa (21 milliárd forint), valamint a környezetvédelmi termék díj (2,1 milliárd forint).
A lager sörök piaca évek óta csökken. Ennek ugyanakkor részben az az oka, hogy a piacon megjelentek új termékkategóriák, így az ízesített sörök és az alacsony alkoholtartalmú, palackozott long drinkek, amelyek egyre népszerűbbek, akárcsak az olyan könnyen iható, frissítő italok, mint a radlerek, írják a cikkben.
A sörpiac fontos eleme a hazai gazdaságnak, mivel közvetve 15 000 embernek ad munkát, megélhetést.