Átadták a Tiszavirág gyalogos- és kerékpároshidat pénteken Szolnokon; a városközpontot a település sport- és pihenőövezetével, a Tiszaligettel összekötő folyami átkelő a leghosszabb Közép-Európában.
Varga Mihály miniszterelnökségi államtitkár a városi hídfőnél összegyűlt mintegy kétezer ember előtt, ünnepi beszédében, utalt arra, hogy a híd építési költségeinek 75 százalékát az Európai Unió fedezte. Németh Miklós, a fővállalkozó Közgép Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, számukra is kihívás volt a tiszavirágot mintázó kecses acélszerkezetes alkotás elkészítése, mert különleges, ritkán alkalmazott műszaki megoldások sorát kellett felvonultatniuk.
Szalay Ferenc, a város fideszes polgármestere arról beszélt, hogy a Tiszavirág híd rajzát választották a Szolnok Épül program logójává, mert ez a fejlesztés hűen szimbolizálja a beruházások jelentőségét. Emlékeztetett arra, hogy a híd elkészülte mellett a belvárosi rekonstrukció részeként új arculatot kapott a város főtere, a Tisza-parti részen az utcákat esztétikus térkövekkel burkolták és felújították Szolnok régi alma materét, a Verseghy nevét viselő gimnáziumot.
A város új jelképének számító hidat Beer Miklós váci püspök szentelte fel, majd az avatási ceremónia hagyományainak megfelelően egy söröshordót gurítottak át a rajta a tiszaligeti hídfőig. A 450 méter hosszú, a tiszavirág nevű kérészfajt mintázó átkelő és környezetének kialakítása nettó 1,2 milliárd forintba került. Az építési munkát a Közgép Zrt. 2009 augusztusába kezdte meg, és 17 hónapon át csaknem száz ember dolgozott rajta. A 6 méter széles, 550 tonna össztömegű átkelőt éjszakára 824 ledes lámpatest világítja meg. A műszaki adatok szerint óránként 11.750 ember kelhet át rajta, köztük kerekes székesek is, akiket rámpa és lift segít.
A projekt részeként új dísztér épült a hídfő város felőli részén, ahol az ottani I. világháborús emlékmű mellett felállítják a Szolnokon 1934-ben emelt, a szovjetek által 1944-ben ledöntött ereklyés országzászlót. A Tiszavirág híd építésének krónikájához hozzátartozik: átadásának határidejét eredetileg 2010. szeptember elsejére, Szolnok város napjára tűzték ki, a beruházás kivitelezését azonban az elmúlt évi vis maior helyzetek – elsősorban a Tisza magas vízállása – nehezítették, ezért csúszott az avatása.