A Profession.hu felmérése keretében megkérdezett magyarok 55 százaléka szeretne külföldön élni, de aktívan csak a válaszadók 21 százaléka keres külföldi munkát – adta hírül az MTI.
A Boston Consuting Group és a The Network 200 000 álláskereső megkérdezésével készült Decoding Global Talent kutatásának magyarországi partnere a Profession.hu 5144 ember bevonásával azt vizsgálta, hogy milyen a külföldre költözési hajlandóság az országban. A felmérés nem reprezentatív.
A Profession.hu MTI-hez eljuttatott keddi közleménye szerint bár magas azok aránya, akik elvágyódnak az országból, 62 százalék mégis motiváltnak érzi magát a jelenlegi munkahelyén.
Az adatokból kirajzolódik, mely európai úticélok a legkedveltebbek: az első London, ahol a válaszadók közel egynegyede szeretne élni, majd München, és Berlin következik. A top 10-es listára két Európán kívüli város is felkerült, New York az ötödik, Sydney pedig a tizedik helyen végzett.
Annak ellenére, hogy sokan állítják, szívesen vállalnának az országhatáron kívül munkát, az elemzésből az is kiderült, hogy ezért nagyon kevesen tesznek aktívan. A válaszadók 21 százaléka egyelőre csak fontolgatja, hogy elköltözne, további 41 százalék pedig minden lehetőségre nyitott, de nem keres munkát. 17 százalék rendszeresen nézi a külföldi állásokat, de egyelőre még sehová sem jelentkezett és csupán 21 százalék az, aki már pályázott meg külföldi pozíciót, esetleg egy állásinterjúig is eljutott.
A felmérésből kiderül, hogy a magyar munkavalló törekszik a nemzetközi tapasztalatszerzésre. ” A munkaerőpiacon egyre nagyobb előnynek számít, ha valaki legalább egy fél évet élt külföldön. Ez nem csak a magabiztos angol (vagy német) nyelvtudás miatt fontos, hanem azért is, mert a multiknál általában nemzetközi vállalati kultúrában kell helyt állni. Az általunk megkérdezettek 64 százalékának semmilyen külföldi tapasztalata nincsen, így érthető, hogy szeretnék magukat kipróbálni Magyarországon kívül is”- mondta a közlemény szerint Gerhardt Erik, a Profession.hu piacelemző szakértője.
A magyar munkavállalói kultúrára alapvetően jellemző egyfajta kettősség, a dolgozók szinte mindig nyitott szemmel járnak jobb lehetőséget keresve akkor is, ha alapvetően jól érzik magukat a munkahelyükön – jegyzi meg a Profession.hu. A megkérdezettek csupán 10 százaléka vallja magát hűségesnek ahhoz a vállalathoz, ahol dolgozik, ennek ellenére a fennmaradó 90 százalék fele nem keres aktívan munkát, ugyanakkor nyitott minden lehetőségre. Hasonló tendencia tapasztalható a motiváltságot vizsgálva is. Annak ellenére, hogy tízből csak egy munkavállaló érzi magát elkötelezettnek vállalata iránt, 62 százalék valamilyen szinten motiváltnak érzi magát a munkájában, és 41 százalék gondolja úgy, hogy motiváltabb, mint a kollégái.
Tízből nyolc megkérdezett internetes állásportálokon böngészik, ha munkát keres. A válaszadók 61 százaléka nyilatkozta, hogy a személyes kapcsolati hálója is segíthet az állás keresésében, a harmadik legnépszerűbb forrás pedig a különböző webes böngészők és keresőmotorok, 53 százalék ennek segítségével keres munkát.