A mezőgazdasági gépek, járművek hatalmas terhelésnek vannak kitéve a mindennapokban. Alapból több tonnát nyomó monstrumokról beszélünk, de a kisebb traktoroknak sem hétköznapi terheket kell megmozgatni minden egyes nap. A mozgáshoz elengedhetetlen, hogy a féltengely minden járművön tökéletes állapotban legyen. Bővebben: A mezőgazdasági féltengely felépítése és karbantartása
A féltengely feladata és felépítése
A feltengelyfelujitas.hu mezőgazdasági féltengely javításában is tud segíteni, aminek a felépítése nem sokban különbözik a személygépjárművekben található változatokhoz képest. A feladata ugyanaz: a hajtásláncolat legfontosabb alkatrésze, ami a motorból, sebességváltóból érkező hajtóerőt adja át a kerékagyba, aminek köszönhetően a kerekek is elkezdenek forogni. Ez az alkotóelem a differenciálműtől indul és a meghajtott keréknél fog végződni, ezzel képezve összeköttetést.
Röviden még a meghajtás erőátviteli alkatrészének is szokás nevezni. Minden jármű attól képes haladni, hogy a kerekek mozognak. Ha első kerék meghajtású mezőgazdasági gépről beszélünk, akkor a kormánymozdulatokat is a féltengely fogja közvetíteni, így a jelentősége még jobban megnövekszik. Felépítését nézve három részből áll: belső féltengelycsukló, külső féltengelycsukló, és ami ezt a kettőt összeköti, a féltengelyszár.
Mind a kettő csuklón található egy féltengely ház és bordák. A külsőn még van sasszeg, koronás anya és alátét is. Maguknak a féltengelycsuklóknak a szerkezete ugyanolyan. A bemarások biztosítják azt, hogy az agyhoz rögzített része el tudjon fordulni arra, amerre a sofőr a kormányt fordítja. Ezzel lehet megoldani a hajtott kerék kormányozhatóságát is.
Milyen hibái lehetnek a féltengelycsuklónak?
Az egyik leggyakoribb probléma a porvédő elöregedése, elszakadása. Ahogy folyamatosan használatban van a jármű, a gumi elvékonyodik, berepedezik. Ha ezt nem fedezzük fel időben, akkor esély van arra is, hogy az egész féltengelycsukló tönkremegy. Ha a porvédő nem képes ellátni a mechanikai védelmet, elszakad, akkor a vizet és a port is beengedi az alkatrészbe.
A csuklótörés is komoly problémát okozhat, de ezzel szerencsére csak nagyon extrém esetekben találkozhatunk, például baleseteknél. Ami még szintén előfordulhat, az a kattogó vagy kattanó hang, amit a kormány elfordításánál vagy gyorsításnál hallgatunk. Egyes modelleknél még a szár vagy a csukló bordázatának hibái is bekövetkezhetnek, ha a gyűrű beékelődik, és a féltengelycsukló lefele húzása során a tengelyt végig marja.
Azonnal kérjünk szakszerű segítséget hiba esetén!
Ha az előzőek közül bármelyiket tapasztaljuk a mezőgazdasági gép használata közben, akkor azonnal keressünk olyan profi segítséget, mint amit a SyncWell Kreatív Kft. is nyújtani tud. Kamionok, teherautók, autóbuszok, munkagépek, személyautók és még targonca féltengelyek felújítását is meg tudják oldani.
(x)