A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Pest-megyei Vám- és Pénzügyőri Igazgatósága kiadta az első működési engedélyeket a „Trafiktörvénynek” megfelelően.
A NAV közleményében kifejti, a „Trafiktörvény” értelmében a pályázaton nyertes, koncessziós szerződéssel rendelkező vállalkozóknak kérelmeiket a területileg illetékes Vám- és Pénzügyőri Igazgatóságokhoz kell beadniuk. Az Igazgatóságok a kérelmeket a jogszabálynak megfelelően feldolgozzák, ellenőrzik, és amennyiben megfelelnek a jogszabályban előírtaknak, úgy kiadják a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységéhez szükséges engedélyt, amely alapján a vállalkozás tevékenység július elsejével megkezdheti.
Felhívják a figyelmet arra, hogy az engedélyezés zökkenőmentessége érdekében ajánlott a kérelmek mielőbbi benyújtása. Fontos, hogy a kérelmező körültekintően járjon el, lehetőség szerint használja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapján (www.nav.gov.hu) közzétett kérelemnyomtatványt és csatolja az előírt mellékleteket.
Azon gazdálkodóknak, akik a koncessziós szerződésükben vállalták, hogy a dohánytermék kiskereskedelmi tevékenységet 2013. július 1-től megkezdik, a vámhatósági engedély iránti kérelmet legkésőbb 2013. május 31-ig ajánlott benyújtaniuk, figyelemmel a kérelmek várhatóan magas számára és az engedélyezési eljárásra biztosított ügyintézési határidőre.
A már beadott és elbírált kérelmek alapján az országban elsőként a NAV Pest-megyei Vám-és Pénzügyőri Igazgatósága kiadta az első engedélyeket, viszont adataink alapján – a kiadott koncessziós szerződések számához viszonyítva – az eddig beadott kérelmek száma csekély, ezért javasolja a NAV az ügyfelek számára a kérvény mielőbbi beadását.