Hirdetés

Az új nevelési évben több változáshoz kell alkalmazkodniuk az óvodáknak, óvodapedagógusoknak. Szeptember elsejével a pécsi intézményekben is bevezették az oviKRÉTA-rendszert, valamint először indult el a pedagógusok teljesítményértékelésének időszaka.

Az oviKRÉTA elsődleges szerepe, hogy informatikai támogatást nyújtson az óvodák számára az adminisztratív feladataik ellátásához. Az óvodaigazgatók már a nyáron azon dolgoztak, hogy biztosítsák a rendszer bevezetéséhez szükséges feltételeket, amelyben az intézményeket fenntartó önkormányzat is segített. Az újításról Hirdiné Deák Diána, a Városközponti Óvoda igazgatója beszélt lapunknak:

– Az oviKRÉTA egy újonnan fejlesztett, felhasználóbarát, számos funkcióval rendelkező online rendszer – fogalmazott az igazgató. – Már tavaly szeptemberben sok pécsi óvoda élt a lehetőséggel, hogy kipróbálja az alkalmazást.

Az óvodapedagógustól megtudtuk, hogy a rendszerben kell mostantól vezetniük többek között az óvodai csoportnaplót, a mulasztási naplót, a törzskönyvet, valamint a gyermekek fejlődésének nyomon követésére szolgáló dokumentációt. Az intézmény működtetésében betöltött szerepkör – gondolva itt az igazgató, igazgató-helyettes, tagintézmény-igazgató, pedagógus, óvodatitkár munkakörökre – más-más jogosultsággal és feladatokkal jár a felületen. 

– Az oviKRÉTA-alkalmazás használatára fel kellett készülnünk: számos online képzés, tájékoztató állt a rendelkezésünkre, hogy a felület funkcióival, működésével ismerkedjünk – emlékezett vissza Hirdiné. – A Városközponti Óvodában készítettünk egy kézikönyvet is a rendszerről az egyes funkciókhoz tartozó leírásokkal és folyamatábrákkal, ezzel segítve a pedagógusok munkáját. A leghatékonyabb módszernek mégis azt tartom, ha gyakorlatban próbálják ki a pedagógusok a felülethasználatot, és a tapasztalatokat megosztják egymással. Vezetőként pedig feladatunk a hatékony programhasználat elősegítése.

A biztonságos adattárolás és adatmentés miatt szükségét éreztük, hogy adatvédelmi tisztviselő képviselje intézményénünket a GDPR által keletkeztetett adatvédelmi megfelelőségi kötelezettség biztosítása érdekében – tette hozzá az igazgató.

A szülők is hozzáférést kapnak majd az oviKRÉTA felületéhez, így nyomon követhetik gyermekük fejlődését, bejelenthetik a hiányzást. Betegség esetén pedig a távolmaradás igazolásához szükséges igazolást az orvos az EESZT-n keresztül közvetlenül továbbítja a KRÉTA tanulmányi rendszerbe.

– Összességében az innovatív fejlesztésnek köszönhetően új online tér, kommunikációs és adminisztrációs felület nyílik meg mind a pedagógusoknak, a fenntartóknak, igazgatóknak és a szülőknek is, amely a mindennapok részévé válik – fejezte be gondolatait Hirdiné.

Hirdetés