Egy ideje egyre több postán találkozhatunk áruházi kínálattal, hiszen a vállalat új tevékenységet is folytat újabban. Bár a „boltban a posta” program sikeres a kommunikáció szerint, de ha sok ügyfélt zavarnak a vitrinek, polcok, átrendezik a hivatalokat.
– Engem igazából nem zavar, csak a kisebb postákon, nagy forgalom esetén. Volt, hogy a hátizsákommal majdnem felborítottam az egyik vitrint; rám is szólt a biztonsági őr. Talán a kevesebb több lenne – mondja az egyetemista Róbert, akit arról kérdeztünk, mit szól hozzá, hogy egyre jobban hasonlítanak a pécsi posták az áruházakhoz.
Szerinte, ha minőségi cuccokat árulnak, az ötlet még jó is lehet később. – Meg persze, ha nem akadályozzák a sorban állát – bökte hozzá.
A lapunk által megkérdezett postába járók egyik része szerint egyébként semmi gond nincs azzal, ha mást is lehet kapni postán, nemcsak lottót, borítékot és újságokat. Másik részük azonban azt mondja, az energiákat inkább arra kellene fordítani, hogy mindenki előbb sorra kerüljön.
Ha a boltok jól mennek, több juthat erre is, ugyanis a vállalat nem titkoltan komolyabb bevételeket is vár az új rendszerével.
– Elsősorban a piaci igények miatt döntöttünk úgy, hogy hangsúlyozzuk kiskereskedelmi tevékenységünket a klasszikus postai szolgáltatások mellett. Az volt a célunk, hogy ott, ahol adottak a feltételek, biztosítsuk az önkiszolgáló vásárlást – mondja Apáti-Tóth Kata, a cég szóvivője.
Mint mondta, a forgalomban is megmutatkozik, hogy az ügyfelek szívesen vásárolnak, az eddigi tapasztalatok kedvezőek az „boltban a posta” projekt kapcsán.
Felvetettük, hogy néhány kisebb területű, ám nagy forgalmú postán gondot okoznak az árukínáló vitrinek, polcok, hiszen azok zavarhatják az ügyfeleket, olykor a sorban állást is megnehezítik. Ezzel kapcsolatban a szóvivő azt mondta, ahol az ügyfelek jelzései alapján a koncepció átgondolása szükséges, megteszik. Így mi is azt tabnácsoljuk olvasóinknak, bátran mondják el véleményeiket a postán az alkalmazottaknak.
A postákat, postásokat érintően további változások is várhatóak.
– A klasszikus levélpostai szolgáltatások iránti igény folyamatosan szűkül. Éppen ezért a Magyar Posta is folyamatosan bővíti szolgáltatási portfólióját. 2013-ban a mérőóra leolvasási piac meghatározó szereplőivé kívánunk válni. De komolyan fókuszálunk a lapterjesztési piacra is, s webes adásvételt folytató partnerekkel is kapcsolatban állunk – mondta Apáti-Tóth Kata.