10 C
Pécs
szombat, november 2, 2024
KezdőlapPécs AktuálKözéletA Tüke Busz menedzsmentje tárgyal tovább a sofőrbérekről

A Tüke Busz menedzsmentje tárgyal tovább a sofőrbérekről

A városvezetés „nem akar felelőtlenül ígérgetni”, hároméves bérmegállapodásra készül.

Közleményt juttatott el lapunkhoz a pécsi városháza a Tüke Busznál kialakult bérvitával kapcsolatban. A témáról a PécsMa.hu-nak adott múlt heti interjúban beszélt Péterffy Attila polgármester is. Azt mondta, komplexen szeretnék kezelni a problémát, ezért többek között hároméves bérmegállapodásra törekednek, de hangsúlyozta, január 31-éig biztosan nem lesz bérmegállapodás.

A közlemény lényegesebb pontjai:

  • Az állami támogatás nem fedezi a költségeket, a buszközlekedés rendszere megújításra szorul, a drága hitelből vett buszflotta nincs Pécsre szabva, és tény, hogy a bérekre és a béremelésekre kevesebb forrás jutott eddig az elvártnál.
  • Az önkormányzat meg kívánja oldani a megörökölt problémákat, de a cég dolgozóitól türelmet kér.
  • Középtávú, hároméves bérmegállapodást terveznek, nemcsak a Tükénél, hanem a többi városi közműcégnél is.
  • Március 15-ig készül el a város költségvetése, ezért e hónap végéig biztosan nem lesz megállapodás.
  • Felhatalmazzák a Tüke Busz menedzsmentjét, hogy folytassák a bértárgyalásokat.
  • Arra kérik „a béremelés ügyében magát exponáló szakszervezetet”, hogy tartózkodjon a felelőtlen nyilatkozatoktól.

A közlemény teljes szövege

Pécs város vezetése tisztában van a Tüke Busz Zrt. örökölt finanszírozási problémáival, ezen belül is azzal, hogy az elvártnál kevesebb forrás jutott a bérek emelésére. Pécs önkormányzata elkötelezett a gondok megoldásában, ám ez csak komplexen lehetséges, és türelmet igényel a cég dolgozóitól.

Pécs jelenlegi önkormányzata számos problémát örökölt a közösségi közlekedés terén (is). A normatív támogatás nem fedezi a költségeket, a buszközlekedés rendszere megújításra szorul, a drága hitelből vett buszflotta nincs Pécsre szabva és tény, hogy a Tüke Busz Zrt. dolgozóinak bérére és a béremelésekre kevesebb forrás jutott az elvártnál.

A fenti megörökölt, összetett problémakör kezelésében elkötelezett Pécs város vezetése, ám az csak világos koncepció mentén, komplexen lehetséges. Kiemelt célnak tekintjük egy a pécsiek igényeit valóban kiszolgáló, fenntartható buszközlekedés kialakítását, ennek pedig része az is, hogy kiszámítható, tervezhető jövőképet biztosítsunk a Tüke Busz Zrt. dolgozói számára. Erre elsősorban egy középtávú, hároméves bérmegállapodásban látjuk a megoldást, amelyet nem csak a Tüke Busznál, de a többi pécsi közműcégnél is célul tűztünk ki.

A fentiekkel szöges ellentétben állna, ha ma elhamarkodott ígérgetésbe kezdenénk, és az is bizonyos, hogy január 31-éig nem lesz bérmegállapodás. Pécs város közgyűlése március 15-éig fog dönteni idei költségvetéséről, addig felelőtlenség lenne bármiféle ígéret a Tüke Busz dolgozói felé. Pécs önkormányzata addig a buszvezetők és a cég többi munkatársának türelmét kéri annak érdekében, hogy megalapozott döntések és kölcsönösen előnyös megállapodások születhessenek a pécsi közösségi közlekedésről.

Ennek érdekében a bértárgyalások folytatására felhatalmaztuk a Tüke Busz Zrt. menedzsmentjét.

Egyúttal felkérjük a béremelés ügyében magát exponáló szakszervezetet, hogy tartózkodjon a felelőtlen nyilatkozatoktól és a tárgyalások során konstruktív hozzáállással járuljon hozzá a kölcsönösen kedvező eredmények eléréséhez.

FRISSÍTÉS: Hétfő 19.05

Az önkormányzat közleményére válaszul a sztrájkot kilátásba helyező buszos szakszervezet a következő sajtóközleményt juttatta el lapunknak:

A pécsi önkormányzat sajtóosztálya által kreált cím, amit a mai napon kiadott sajtóközleményének adott, – nemcsak címében, hanem tartalmában is – megnyugtatja és kielégíti a Tüke Busz Zrt. munkavállalóit?

Nem, nem, ez nem lesz elég!  „Felelőtlen ígérgetés helyett kiszámítható jövő (ez a cím), tudja az önkormányzat, hogy ezt már az elmúlt években hányszor elsütötte a város vezetése és a munkavállalók eddig és most sem látják a kiszámítható jövőt a Tüke Busznál. Hiszen ez, ha másként lenne, vagyis a munkavállalók látnák a kiszámítható jövőt, akkor a SZAKSZ nem lett volna képes az autóbuszvezetők többségénél elérni, hogy támogassanak egy kilátásba helyezett sztrájk megszervezését.

Továbbá nem lenne annyira magas a Tüke Busz Zrt-nél a fluktuáció!

A sajtóközleményben szerepel az is, hogy: „Pécs önkormányzata elkötelezett a gondok megoldásában, ám ez csak komplexen lehetséges, és türelmet igényel a cég dolgozóitól.”

A Tüke Busz Zrt. munkavállalói azt kérik a város vezetésétől, hogy ne komplexen kezelje a problémáit, hanem egyedileg és azonnal avatkozzon be a cég életébe azzal, hogy jelentősen, 25 %-al megemeli a dolgozók alapbérét, ezzel elkerülve az esetleges munkabeszüntetés megtartását.

Az önkormányzat kéréseket és konstruktív együttműködést vár el a SZAKSZ-tól – habár ezt elég érdekes módon és tartalommal teszi –  „Egyúttal felkérjük a béremelés ügyében magát exponáló szakszervezetet, hogy tartózkodjon a felelőtlen nyilatkozatoktól és a tárgyalások során konstruktív hozzáállással járuljon hozzá a kölcsönösen kedvező eredmények eléréséhez.”, ezzel majdnem egy időben olyan cikkek jelennek meg a médiában, hogy tavaszig biztosan nem emelkedik meg a pécsi buszsofőrök fizetése.  

Ez a tulajdonosi lépés a szakszervezetünk számára egyértelmű, a SZAKSZ-al az önkormányzat nem kíván érdemben tárgyalni, mivel elég barátságtalan lépés volt a pénteki bértárgyalás előtt, egy ilyen tartalmú sajtóközleményt megjelentetni!

A SZAKSZ mozgástere leszűkült ezzel az önkormányzati (tulajdonosi) megnyilvánulással és abban az esetben, ha a 2020. január 24. napjára összehívott bértárgyaláson a munkáltató nem tesz a 2020. évre egy 25 % körüli bérfejlesztésre ajánlatot és megerősíti az önkormányzat közleményét, hogy április előtt nincs lehetőség a bérrendezésre, akkor bejelentjük a sztrájk előtti elégséges szolgáltatásról szóló tárgyalás megkezdésének igényét.

A SZAKSZ a pénteki tárgyalás eredménytelensége esetén, 2020. január 27-én fogja az öt-hat napos sztrájk konkrét időpontját meghatározni.

Szakszervezetünk a sztrájk megtartásával nem a város polgárait kívánja büntetni, hiszen nem Ők ígérgetnek folyamatosan biztos munkahelyet és kiszámítható jövőt, hanem az önkormányzat vezetés és kér évek óta türelmet, valamint megértést, de érzékelhető és a biztos megélhetést biztosító béremelést nem képesek a Tüke Busznál biztosítani.

Mindezért, a SZAKSZ a sztrájk idejét olyan időpontra teszi (9-12 óra, öt napon át), amivel a város vezetésének elfogadhatatlan döntése ellen – miszerint csak több hónap múlva rendezné a béreket – fogja a sztrájkban résztvevő autóbuszvezető a nemtetszését kifejezni és követelni az azonnali béremelés végrehajtását!

Dobi István

SZAKSZ elnök

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő