3 C
Pécs
hétfő, november 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálA vasútállomáson csináltathatjuk a személyit

A vasútállomáson csináltathatjuk a személyit

Személyi igazolvány, anyasági támogatás, egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés és így tovább. Több mint 400 fajta problémával kereshetjük fel a kormányablakokat országszerte. Pécsen az uránvárosi, kertvárosi és belvárosi ügyfélszolgálatok mellett mostantól az Indóház téren, a megújult vasútállomás épületében is elintézhetjük ügyes-bajos dolgainkat.

Tavaly tavasszal nyitott meg az első járási kormányablak Uránvárosban a Szántó Kovács János utca 1. szám alatt, a pécsi egyetem épületében. Majd idén nyár elején folytatódott a pécsi hálózat kiépítése. A Kossuth téri okmányirodát átalakították – ez szeptember 30-án nyitott újra-  kormányablakká, másfél hete Kertvárosban az Aidinger János úton avatták fel a járási hivatal új ügyfélszolgálatát, és végül a pécsi vasútállomáson is kinyitott a legújabb és egyben utolsó kormányablak Pécsen.

máv, vasútállomás, hl15
A pécsi vasútállomáson mostantól hivatalos ügyeinket is elintézhetjük

Utóbbi főként a vidékről érkezőknek kedvez, hiszen a vonatról vagy a távolsági buszról leszállva nem kell feltétlenül a belvárosig menni a hivatalos okmányokkal kapcsolatos ügyek intézéséhez, kérelmek benyújtásához, papírok kitöltéséhez.

A kormányablakok nyitva tartási idejét úgy hangolták össze, hogy lehető legkönnyebben lehessen ügyeket intézni. Péntek kivételével minden kormányablakban egy napon hosszított nyitva tartással várják az ügyfeleket, az Indóház téri központba pedig hétfőnként már reggel héttől mehetünk intézkedni – mondta el lapunknak Gál Zoltán, a Pécsi Járási Hivatal vezetője.

A kiépített kormányablak rendszer hatékony és gyors működéséhez a Baranya Megyei Kormányhivatal két európai uniós projektet vett igénybe. Az EKOP -1.2.26 és EKOP-2.1.23. projektek segítségével összesen több mint 10 milliárd forintot tudtak országosan hardver, szoftver fejlesztésekre, továbbképzésekre, informatikai eszközökre fordítani.

– Egységes ügyfélhívó rendszert alakítottunk ki, bővítettük a Tudástár-rendszert, mely nemcsak az ügytípusok részletes leírását, jogszabályi hátterét, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok listáját tartalmazza, hanem az ügyintézés során felhasznált elektronikus űrlapok naprakész formáját is. Illetve egyelőre próbaüzemben, bizonyos kormányablakokban működik virtuális ügyintézési szolgáltatás, mely arra szolgál, hogy ügyintéző és az ügyfél videókapcsolatot is tud létesíteni egymással- ismertette a részleteket Müllerné dr. Juhos Bernadett, a Baranya Megyei Kormányhivatal igazgatója.

kormányhivatal sajtótájékoztató01

A két járási projekt megvalósítása során elért eredmények ugyanakkor nem a területi közigazgatás modernizálásának végét, hanem bizonyos értelemben az elejét jelentik. Létrejött egy stabil alap, amelyre építve folytatható a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora – tette hozzá a Baranya Megyei Kormányhivatal igazgatója.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő