A hívásfogadás és a tevékenységirányítás szétválasztásával befejeződött a 112-es segélyhívószám bevezetésének projektje Magyarországon – jelentette be a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) elnöke szerdán Budapesten az MTI tudósítása szerint.
Szijártó Zoltán, a projektzáró sajtótájékoztatón emlékeztetett arra: a kormányzat azért döntött a hívásfogadás és a tevékenységirányítás szétválasztásáról, mert Magyarországon a fals, vagyis beavatkozást nem igénylő segélykérő hívások aránya meghaladja a hetven százalékot.
A projekt keretében uniós támogatással, mintegy ötmilliárd forint felhasználásával Szombathelyen és Miskolcon létrehoztak két hívásfogadási központot, amelyek kiszűrik a fals hívásokat, így a hatóságok a beavatkozást valóban igénylő esetekre tudnak koncentrálni – tette hozzá.