A Megyei Jogú Városok Szövetsége Informatikai Bizottsága pécsi ülésén a címnyilvántartási rendszer változását, egyszerűbbé, átláthatóbbá tételét tárgyalták a szakemberek.
Lovász István jegyző elmondta, a város élen jár az informatikai fejlesztések terén. A 21. században a választások lebonyolítása is az informatikára támaszkodik. A címnyilvántartás önmagában is fontos, de a választások újabb információs adatbázisok kifejlesztését teszik szükségessé.
– Egyelőre ezeknek az adatbázisoknak a teszteléséhez és kifejlesztéséhez nincs közvetlen lakossági közreműködésre szükség, természetesen a választások közeledtével, amikor elindulnak majd az adategyeztetések, akkor minden választópolgárnak dolga lesz a saját lakcímadatai pontosságának és hitelességének ellenőrzése – magyarázta Lovász István jegyző.
A hatóságok és a pécsi önkormányzat ehhez minden szükséges segítséget megad annak érdekében, hogy mindenki gyakorolhassa a választójogát a pontos és közhiteles adatainak a birtokában.
Az önkormányzatoknak egy úgynevezett közhiteles címregisztert kell elkészíteniük, ami a földhivatali és a személyi lakcím nyilvántartási adatira épül. Azt is meghatározták, hogy bizonyos adatokhoz kik és milyen formában férhetnek hozzá. Így elkerülhető lesz, hogy olyan információk kerüljenek ki, amik nem nyilvánosak, hanem a belső közigazgatási munkát támogatják. A megyei jogú városok egyébként a kettes biztonsági kategóriába kerültek.