A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség tavaly engedélyezte, hogy a most balesetet szenvedett vörösiszap-tározó melletti kazetták gátjait megmagasítsák, és a tározótereket „túltöltsék”, ami egyes szakvélemények szerint akár a gátszakadás egyik oka is lehetett – írja a Népszabadság.
Egy dokumentum szerint a sajátos építményfajták (mint például a vörösiszap-tározók) esetén az egész építési, illetve gátmagasítási eljárás a területileg illetékes környezetvédelmi felügyelőséghez tartozik.
Egy másik, idén októberi vizsgálati jelentés pedig azt bizonyítja, hogy a baleset után elrendelt sürgősségi felülvizsgálatok során a környezetvédelmi hatóságok végezték el az országban a vörösiszap-tározók műszaki biztonsági felmérését – minden bizonnyal azért, mert ez a feladat az ő hatáskörükbe tartozik.