Az Egyesült Államokban, Angliában, Dubajban keres további piacot magának a Zsolnay-gyár. Bachar Najari, a manufaktúra tulajdonosa emellett Pécsen is szeretne egy igazi luxusüzletet nyitni.
Bachar Najari 2013 februárjában lett a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. többségi tulajdonosa, miután a gyár 74,5 százalékos többségi tulajdonrészét megvásárolta. A gyár akkor 380 millió forintos veszteséget termelt, amit az első évben sikerült a felére csökkentenie, míg a legutóbbi időszakban ezt az összeget húszmillió forintra redukálta.
– A veszteségeket sikerült a minimálisra mérsékelnünk. Ez szinte semmi, főleg annak fényében, hogy a nemzetközi politika sem nekünk dolgozik. Az Oroszországban és Ukrajnában, valamint az arab térségben érezhető feszültség nem tesz jót, ennek ellenére sikerült lefaragnunk a 190 millió forintos veszteségeinket – mondta.
Az üzletember szerint mindez egyrészt a gyár dolgozóinak is köszönhető, akik „megnyugodtak” az utóbbi időszakban – a korábbi negatív sajtóhírek ellenére. Ezekkel kapcsolatban Bachar Najari úgy véli, hogy az emberek „nem hülyék”, tudják már az igazságot a gyárról.
– Egyre többen tartják viccesnek a Zsolnayról szóló negatív híreket. Azok, akik terjesztik ezeket, csak saját magukat járatják le, elvesztik hitelüket – fogalmazott a tulajdonos.
Ami az idei év terveit illeti, a cél az, hogy nyereségessé váljon a vállalat, ehhez a már meglévőkön kívül az amerikai, az angol és a dubaji piacot is meghódítaná. Emellett azonban Magyarországon is terjeszkedne a Zsolnay.
– Tavaly 17 százalékkal növekedett a belső piacunk, üzletpolitikánkat is ennek megfelelően alakítjuk át. Öt luxusüzletet nyitottunk, kettőt Budapesten, egyet-egyet Debrecenben, Egerben és Nyíregyházán. Ez a folyamat tovább folytatódik, Pécsen tárgyalunk az önkormányzattal és az Árkáddal is, hogy a mostani, Jókai téren lévő boltunkat átköltöztessük egy jobban megközelíthető, frekventáltabb helyre. Nagyobb, látványosabb boltot szeretnék Pécsen még ebben az évben, s további két városban is nyitunk még üzletet.
Az üzletember elárulta azt is, hogy tavaly év vége óta két Kika-áruházban is lehet már Zsolnay-termékeket vásárolni, s hamarosan a pécsiben is, emellett a Zsolnay Home elnevezésű projekttel pedig a fiatalokat célozzák meg.
A remények előtt nincsenek korlátok, amit az is bizonyít, hogy Bajar Najari szeretné, ha a gyár dolgozói létszáma a jelenlegi 160-ról hamarosan megközelítené az ötszázat, ezt mind az újabb piacokon való megjelenés, mind a termelés felfuttatása indokolja.
– Folyamatosan keresünk munkatársakat, főleg gipszeseket, festőket. Van, akit már visszavettünk és biztosan lesznek is még, akiket visszaveszünk. Rövid időn belül 500 fősre szeretném növelni a dolgozói létszámot, bár minden lépésünket óvatosan kell megtennünk – fogalmazott a Zsolnay-gyár első embere.