A világ 45 országában van már jelen a magát „mobilitási platformként” meghatározó cég, amely Magyarországon Budapest és Debrecen után Pécsett is elindította taxis szolgáltatását. A Bolt nem bízza a véletlenre a debütálást, vaskos kedvezményeket kínál az indulás apropóján a hozzá csatlakozó sofőröknek. Más kérdés, hogy a jelenlegi legnagyobb pécsi szolgáltató, a Pannon Volán Taxi ügyvezetője szerint nem biztos, hogy hosszú távon meg tudja vetni a lábát Pécsett az új cég.
Izgalmas piacnak tartják Pécset
Többen felhívták rá a figyelmünket, és mi magunk is hetek óta látjuk a Bolt hirdetését a Facebookon, amiben sofőröket toboroz – méghozzá Pécsre. Budapesten és Debrecenben már jó ideje szállítja a cég az utasokat, így persze nem is olyan meglepő, hogy bővülni szeretne. Mondjuk a méretére így sem panaszkodhat a vállalat. A PécsMa megkeresésére ugyanis a Bolt magyarországi menedzsere, Láng László elmondta, hogy Európa és Afrika összesen 45 országában vannak jelen, közel 400 város utcáit róják az autóik, ügyfeleik száma pedig meghaladja a 100 milliót.
– Folyamatosan vizsgáljuk az új nyitási lehetőségeket, így Pécs már korábban is terítéken volt nálunk, mivel egy rendkívül izgalmas piacnak tartjuk a várost – indokolta a cég ide érkezését Láng. – Pécs nem csupán a Dél-Dunántúl egyik leggyorsabban fejlődő megyeszékhelye, hanem egy nyüzsgő egyetemi város is, amely egész éven át számos rendezvénynek és programnak ad otthont.
A jutalékos rendszer hátulütője
Persze az más kérdés, hogy vajon van-e akkora a pécsi piac, hogy elbírjon még egy szolgáltatót. A Pannon Volán Taxi ügyvezetője, Kovács József azonban nem innen közelíti meg az új versenytárs megjelenését.
– Nem az a kérdés, hogy elég nagy-e a piac, az ugyanis máris látszik, hogy a Bolt belépése át fogja írni Pécsett a szolgáltatók névsorát – mondta el lapunk érdeklődésére Kovács József. – Kívülről azt látjuk, hogy az egyik kisebb társaságot már gyakorlatilag be is kebelezték, hiszen ott a 12 fős flottából 10 taxist átcsábítottak, de azt gondolom, hogy van olyan nagyobb versenytárs is, ahol komoly változások jöhetnek. Ami a Pannon Volán Taxit illeti, jelenlegi állásról tudok beszámolni. Most 142 sofőrünk van, és közülük még senki sem ment át a Bolthoz. Hogy ez változni fog-e, azt nyilván nem tudhatom, abban viszont biztos vagyok, hogy mi a továbbiakban is versenytársai leszünk a Boltnak. Már, ha nekik meg fogja érni a pécsi szolgáltatás.
Kíváncsiak voltunk, hogy mit ért ez alatt Kovács, aki magyarázattal is szolgált.
– Az jól látszik, hogy a Bolt egy nagy tőkével rendelkező vállalat, ami világszerte jelen van – mondta. – És azt is tudjuk, hogy jutalékos rendszerben dolgozik. Ennek az a hátulütője, hogy csak akkor éri meg, ha sokan fizetnek jutalékot. Azaz ha nincs elegendő számú sofőrjük, magyarán kevesen fizetnek jutalékot, akkor nem biztos, hogy érdemes fenntartani a rendszert. Az majd középtávon fog kiderülni, hogy képesek-e olyan méretű flottát összeállítani, amivel megéri nekik a pécsi piacon maradni.
Visszautasíthatatlan (?) ajánlattal toboroznak
Amikor arról érdeklődtünk az új taxis cégnél, hogy mikorra tervezik az indulást, Láng nagyjából egy hete úgy fogalmazott, hogy még nincs biztos dátuma a szolgáltatás indulásának, ez egy-két hónapon belül várható, amint összeáll egy alap sofőrflotta – ennek ellentmond az, amit a Pannon Volán Taxi ügyvezetőjétől, Kovács Józseftől hallottunk, nevezetesen, hogy valójában már február 1. óta itt vannak Pécsett.
Mindenesetre nem bízzák a véletlenre a dolgot, és meglehetősen csábító ajánlattal álltak elő. Azoknak a sofőröknek, akik csatlakoznak hozzájuk, egy elég hosszú jutalékmenetes időszak mellett még belépési bónuszt is ajánlanak.
Okostelefonra letölthető applikáció segítségével lehet tőlük fuvart rendelni, ahol előzetes kalkulációt is kap az ügyfél arról, mennyit kell majd fizetnie. És a szokásosnak nevezhető készpénzes és bankkártyás fizetés mellett akár közvetlenül az alkalmazáson keresztül is rendezheti az utas a cechet.