Hirdetés

A legtöbb vállalkozás mára már felismerte, hogy nem elég egy kiváló termékpaletta és hozzá egy jól működő weboldal, a sikerhez több kell! Például elengedhetetlen a jelenlét a közösségi média platformokon. De ez nem annyit jelent, hogy feltöltünk képeket és tartalmakat hébe-hóba! A tudatosság, alaposság és az előre tervezés, na és persze a kreativitás nagyon fontos.

A hazai vállalkozások körében is egyre népszerűbb az Instagram. Ezért mai cikkünk ehhez a felülethez, pontosabban ennek első belépőjéhez, az Insta bio megfelelő kitöltéséhez ad tippeket. De ha elakadsz, kérheted szakmabeliek segítségét is, például Marketinges Erika és csapatához közösségi média kezelés terén is fordulhatsz.

Mi az Instagram bio, és mi a célja?

Egy cég szempontjából az Insta bio arra ösztönzi a látogatókat, hogy részletesebben is megnézzék a profilunkat, tájékozódjanak arról, hogy mivel foglalkozunk, majd vásároljanak tőlünk. 

Vagyis itt összefoglalhatjuk azt, hogy mi a pontos tevékenységünk, és megadhatjuk az elérhetőségeinket, illetve a további információs csatornáinkat is. Az persze külön előny, ha esztétikus a feed, de nem elegendő. A tartalom és a forma együttesen hat!

Milyen a jó Insta bio?

A bulvárhírek között bevett szokás, de más tartalmaknál is egyre gyakoribb, hogy egy-egy influencer Insta profiljára hivatkoznak. Innen is elleshetsz praktikákat, hogy mit, hogyan érdemes csinálni, de a lenti tanácsokat is követheted bátran!

  • Legyen a biod figyelemfelkeltő, hogy cselekvésre, vagyis vásárlásra ösztönözze a látogatókat!
  • A profilképnél érdemes olyan fotót választani, amit a céges arculatodra tudsz szabni.
  • 150 karakter áll rendelkezésedre mindehhez, ezért fontos, hogy pontosan fogalmazz! Egy rövid összegzés jelenjen meg arról, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, és mit képvisel a márkád.
  • Lehetőség szerint listázd ezeket az információkat, hogy ne legyen túlzsúfolt a leírás. A felhasználók szívesebben időznek az áttekinthető felületeken.
  • Érdemes beletenni egy CTA-t, például, hogy látogassanak el a weboldaladra, vagy iratkozzanak fel a hírlevélre.
  • A pontos elérhetőségek megadására is figyeljünk!
  • 2-3 emojit lehet használni, de inkább csak akkor, ha a vállalkozásunk profiljához, mondanivalójához illeszthetők. Semmi esetre se vigyük túlzásba, mert az kontraproduktív lehet!

A közösségépítés platformja

Bár az Instagram az önkifejezés eszköze, de ugyanúgy közösségépítésre is kiváló. Ennek első lépését megtehetjük az Insta bioban úgy, hogy bevonjuk az érdeklődőket. Ehhez dinamikus, informatív és folyamatosan naprakész kommunikációra van szükség, és vonzani fogod a látogatókat!

Ha a fenti tanácsokat követed, az Instán az első benyomások biztosan pozitívak lesznek rólad és a vállalkozásodról. Ezzel pedig már meg is tetted az egyik legfontosabb lépést a siker irányába.

(x)

Hirdetés