Ingyenes autópálya-szakaszt, villamos-hálózatot, aktívan működő repteret, fenntartható buszközlekedést ígér az LMP.
– A kormány által kibocsátott Nemzeti Közlekedési Stratégia című dokumentumban foglalt fejlesztési irányvonalakkal az LMP egyetért – kezdte sajtótájékoztatóját Keresztes László Lóránt közlekedéspolitikai szakszóvivő, az LMP pécsi polgármesterjelöltje, majd hozzátette, hogy a kormány annak ellenére, hogy jól látja a fejlesztés kihívásának nagyságát, mégsem tesz meg mindent a terv hatékony kivitelezése érdekében.
Keresztes szerint a jelenlegi városvezetés a közlekedésfejlesztéssel kapcsolatban csak a „sült galambot várja”. A polgármesterjelölt az LMP fejlesztési terveinek részletezéséhez Kóbor József képviselőjelölt segítségét kérte, aki elmondta, hogy a párt a térség közlekedésének megújítását több tényező együttes javításával kívánja végrehajtani.
Elsőként a Budapest-Pécs vonatközlekedés során kialakult rendszeres késések, felesleges átszállások, és a ritkuló járatok problémáit emelte ki, melynek szerinte a városvezetés és a MÁV hiányos kommunikációja az oka. Az LMP a jövőben szeretne ezen változtatni, hogy egy pergőbb hálózat épüljön ki a főváros és Pécs között.
A képviselőjelölt ezután kitért a következő gondra, ami szerinte Pécs és a főváros között – még a Gyurcsány-kormány idején épített – befejezetlen „szellem-autópálya”, amin kocsi nem közlekedik, viszont ehhez képest drága. Az LMP a megoldást – ami természetesen csak afféle helyi érzéstelenítés – abban látja, ha az autópálya használata Pécs és Szekszárd között díjmentessé válna.
Kóbor ezután elmondta, hogy az LMP tenni fog a pécsi villamos-hálózat kialakításáért, ami szerinte eddig csupán „kötelező kampányfordulat” volt a konkurens pártok kezében. Míg azonban azok a villamos útvonalak kiépítésére kapott pályázati pénzeket Kóbor szerint „lenyúlták”, addig az LMP reális megvalósulási tervet készítene azért, hogy a jövőben Pécsett tényleg legyen villamosközlekedés.
Kóbor dicsérte a város buszcsere-programját, viszont az abból eredő több milliós adósságokat már sajnálatosnak nevezte, valamint kitért arra is, hogy a jelenlegi pécsi buszpark túlságosan változó állapotú járművekkel bír, ami egyáltalán nem használ a pécsi tömegközlekedés fenntarthatóságának.
Ezután újra Keresztes László Lóránt vette át a szót, és kifejtette, hogy az LMP a pécsi buszközlekedés javítása, és a villamos-hálózat megvalósítása mellet nagy gondot fog fordítani a Pogányi Repülőtér beindítására is, mivel a polgármesterjelölt szerint az kedvezően változtatna Pécs turizmusán, és az egyetemisták számára is vonzóbbá tenné a várost. Keresztes elmondta, hogy mindehhez a jelenlegi infrastruktúra már megfelelő, a városvezetés azonban eddig nem volt képes megfelelő kapcsolatot kialakítani a reptérrel.
A sajtótájékoztató utolsó pontja az „intermodális csomópontok” kialakításáról szólt. Keresztes elmondta, hogy ez azt jelenti, hogy az LMP összehangolná a városi és az országos buszközlekedést azért, hogy azok „ne egymás vizein halásszanak”. Ha ez megvalósul, az azt jelentené, hogy a városból induló- és ide érkező Volán-buszokat is lehetne helyi közlekedési célokra használni. Ezzel pedig javulna a pécsi közösségi közlekedés, arról nem is beszélve, hogy ez a megoldás kedvezne a gazdasági fenntarthatóság szempontjainak is.