A kivételes hangszínű tenor, korunk operajátszásának egyik legizgalmasabb egyénisége, az amerikai Lawrence Brownlee és vendégei lépnek a Müpa, majd a Kodály Központ színpadára. Bel canto áriaestjükön a romantikus olasz operák kiváló szerzőitől, Rossinitól, Bellinitől és Donizettitől hallhatunk egy csokorra valót.
Évekre visszanyúló együttműködés teszi lehetővé, hogy ismét opera csendülhessen fel a Müpa és a Kodály Központ falain belül – bár az idei áriaest eltér az előző évek szcenizált előadásaitól.
A mostani bel canto esten Bellini, Donizetti és Rossini operáiból kapunk ízelítőt három nemzetközi sikereket arató művész jóvoltából. Fellép a sokoldalú és virtuóz amerikai tenor, Lawrence Brownlee, aki mögött több évtizedes nemzetközi pályafutás áll. Művésztársa az orosz származású szoprán, Lidia Fridman, az est bariton közreműködője pedig a számos díjjal elismert dél-koreai Gyungmin Gwon lesz.
A hangversenyen a Pannon Filharmonikusokat az európai operaszínpadokon otthonosan mozgó német karmester, Nikolas Nägele dirigálja, aki korábban a Berlini Deutsche Oper karnagyaként is működött, a Müpa közönsége pedig a 2021-es Rossini gála közvetítésén találkozhatott vele.
A pécsi zenekar évek óta kitűnő zenei partnere az opera műfajában kiemelkedő fellépő művészeknek, alkotóknak. Február 19-én a Müpában 19.30-kor, február 21-én a pécsi Kodály Központban 19.00-kor kezdődik az előadás.
Íme a műsor:
- Gioachino Rossini: Tell Vilmos – nyitány – részlet
- Gioachino Rossini: Hamupipőke – Sì, ritrovarla io giuro
- Gioachino Rossini: A sevillai borbély – Largo al factotum (Figaro belépője, I. felvonás)
- Gioachino Rossini: Szemiramisz – Bel raggio lusinghier (Szemiramisz áriája, I. felvonás)
- Vincenzo Bellini: Norma – nyitány
- Vincenzo Bellini: A puritánok – A te o cara (Arturo áriája, I. felvonás)
- Gaetano Donizetti: Lammermoori Lucia – Cruda funesta smania (Enrico áriája, I. felvonás)
- Gaetano Donizetti: A nisidai angyal – Je ne veux rien garder… Venez! Qui vous arrête? (Sylvia áriája, III. felvonás)
- Gioachino Rossini: A tolvaj szarka – nyitány
- Gioachino Rossini: A tó asszonya – Cielo! In qual estasi (Elena és Uberto kettőse, I. felvonás)
- Gaetano Donizetti: Don Pasquale – Bella siccome angelo (Malatesta áriája, I. felvonás)
- Gaetano Donizetti: A kegyencnő – Ange si pur (Fernand áriája, IV. felvonás)
- Gioachino Rossini: Olasz nő Algírban – nyitány
- Vincenzo Bellini: A puritánok – Ah! Per sempre io ti perdei (Riccardo áriája, I. felvonás)
- Gioachino Rossini: A tó asszonya – Tanti affetti (Elena áriája, II. felvonás)
- Gaetano Donizetti: Az ezred lánya – Ah! mes amis…pour mon âme (Tonio áriája, I. felvonás)
[su_box title=”A bel cantóról” style=”glass” box_color=”#dea59d” radius=”2″]A műfajt gyakran opera lightként emlegetik, mely könnyedségével időnként már-már el is emelkedik az opera talajáról. Holott a „szép éneklés” se nem könnyű, se nem feltétlenül könnyed. A bel canto az operairodalom önálló korszaka, egyben iskolája, amely külön eszményt állított a műfaj művelői elé, amennyiben a tökéletes dallamformálást helyezte az előadás középpontjába. Ezen túl a „szépség” abban is rejlik, hogy az énekhangot szinte hangszerként kezeli.[/su_box]
További részletek itt olvashatók.