Az M6/M60-as autópálya 2010. márciusi megnyitását megelőzően 2010. február 23-án került sor először nagyszabású, átfogó alagútbiztonsági gyakorlat megtartására. Az ismeretek felfrissítése és az üzemeltetési tapasztalatok megosztása érdekében, 2014. október 21-én újra teljes körű alagútbiztonsági gyakorlatot tartottak az M6-os autópálya Bátaszék és Véménd közötti szakaszán.
Az M6 autópálya alagútjait az Európai Unió világviszonylatban is élenjáró, legkorszerűbb alagútbiztonsági előírásainak megfelelően tervezték és építették. Az alkalmazott passzív és aktív biztonsági megoldások a balesetekhez vezető gépjárművezetői hibák kiküszöbölését, illetve rendkívüli esetben a közlekedők gyors kimentését szolgálják. Az említett rendszerek és helyzetek begyakorlása érdekében október 21-én a „C” jelű alagútban a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt., a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, a Rendőrség, a Mentőszolgálat és az illetékes társszervezetek szakemberei közös gyakorlaton vettek részt.
Az autópálya több mint 4 éves üzemeltetési tapasztalatait is felhasználva, az időszakos teljes körű alagútbiztonsági gyakorlat elsődleges célja volt az alagutakban beépített biztonsági berendezések vészhelyzeti működésének és a kárhely felszámolásában résztvevő szervezetek együttműködésének gyakorlatoztatása egy összetett, feltételezett vészhelyzetben.
A gyakorlat feltételezése szerint 2014. október 21-én 20:00 órakor az M6-os autópályán a „C” alagút bal pályáján Pécs irányából Budapest irányába haladó, ammóniát szállító tehergépjármű Baranya megye és Tolna megye határán a 169+100 és a 169+200 km szelvények között a gépjárművezető rosszulléte következtében az alagút falának ütközött. A tartálykocsi mögött haladó két személygépjármű későn észlelte a
balesetet és a tartálykocsi hátuljába csapódott. Az ütközés következtében az egyik személygépjármű a tartálykocsi alá szorult, annak tartálya megsérült és az ammónia szivárogni kezdett, amelyet az alagútban uralkodó légmozgás a tehergépjármű vezetőfülkéje felé vitt. A baleset során a személygépjárművekben utazó személyek megsérültek, és a járműveikbe szorultak. A „C” alagút bal pályáján érkező járművek a bal pálya
mindkét forgalmi sávját elfoglalták, az alagúton nem lehetett áthaladni. Az alagútban uralkodó légmozgás (haladási irányban) megfordult és az intenzív keleti szél hatására a kiáramló ammónia a feltorlódott járművek felé mozgott, így közvetlen életveszély alakult ki.
A gyakorlat ideje alatt az autópálya forgalma az 56. és 57. számú főutakra került kiterelésre.
A forgalomterelés és a gyakorlat 2014. október 21. (kedd) 19:00 órától 2014. október 22. (szerda) hajnali 1:00
óráig tartott