Nyár végéig elkészül a városháza a pécsi parkolási rendszer új alapokra helyezésével. Az elképzelések szerint felülvizsgálják a parkolási övezeteket, a díjszabást, s százszázalékos önkormányzati tulajdonú céggel végeztetik el az utóbbi tíz évben megannyi kritikát kapó szolgáltatást.
A város számára rendkívül előnytelen, hosszú távra kötött, s a pécsiek körében újra és újra felháborodást kiváltó szolgáltatás szűnik meg azzal, hogy a parkolási rendszert működtető Gámán Kft.-vel lejár a város szerződése. Mint azt Nagy Csaba alpolgármester lapunknak elmondta, szerettek volna előbb szakítani a céggel, ám a város jogászai szerint ezzel „drágább lett volna a leves, mint a hús”, azaz óriási kártérítési összegért pereskedhetett volna a cég, ha a 2011. október végéig tartó kontraktust egyoldalúan felmondják.
Az alpolgármester utalt rá: be kellett látni, hogy a város parkolási rendszerének új alapokra helyezésével meg kell várni az októbert. Addig is sikerült azonban számos könnyítést elérnie az önkormányzatnak tavaly, így már nem bővíthetők tovább a fizetős területek, a II. és a III. zónában hétfőtől péntekig az eddigi 18 óra helyett 17 óráig kell fizetni, hétvégén pedig ingyenessé tették a parkolást. Tizenöt perces jegyet is lehet váltani 2010 közepétől, emellett nem számolnak már fel késedelmi kamatot, az autósok több türelmi időt kaptak, s a büntetési tételek összegét is csökkentették.
Ezzel együtt sem szól érv a Gámánnal való további közös üzemeltetés mellett, ezért novembertől városi tulajdonú cég láthatja el a feladatot. Nagy Csaba elmondta: a város már vizsgálja, mi módon lehet a rendszert működtetni. Eddig több, másutt már bevált szisztémát vettek górcső alá, s igyekeznek kialakítani a Pécs adottságaihoz képest legjobbat a nyár végéig.
Hozzátette: a város mindenképpen egyszerűsíteni szeretné a rendszert, s a köztéri parkolásokkal kapcsolatos intézkedéseket összhangba hozná a csillapított forgalmi renddel kapcsolatos szabályokkal, eljárásokkal. Az alpolgármester hangsúlyozta: nyár végéig felülvizsgálják az eddigi zónahatárokat, meghatározzák az új díjakat, kidolgozzák a fizetési lehetőségek módozatait, s megvizsgálják, miként lehet elektronikus beléptető rendszerrel óvni a történelmi belvárost az autóáradattól.
Bár szakemberek végzik a rendszer megalkotását, a városvezetés számára megkerülhetetlen a pécsiek véleménye. Éppen ezért az új parkolási rend, az újfajta üzemeltetés bevezetése előtt számos lakossági fórumot tartanak még, s igyekeznek minél több formában kikérni a Pécsett élők, s a városban közlekedők álláspontját.