A jelek szerint célegyenesbe fordul az M6-os határig történő meghosszabbításának ügye: a napokban megjelent kormányhatározat konkrét dátumokat tartalmaz az építési közbeszerzésre, sőt a munkakezdésre is. A műszaki tervek a közelmúltban elkészültek, de a pálya építéséig van még teendő bőven.
Az elmúlt időszakban végre kézzel fogható előrelépések történtek az M6-os sztráda határig történő megépítésének ügyében. Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a kormány a közelmúltban a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések közé sorolta a beruházást, ami azt jelenti, hogy a beruházás lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhet a program.
Akkor Hargitai János, Baranya 3-as választókerületének országgyűlési képviselője fontos állomásnak nevezte ezt a döntés, egyben vázolta, milyen dátumokkal számolhatunk az építkezéssel kapcsolatban.
A napokban a Magyar Közlönyben megjelent az a kormányhatározat is, amely rögzíti az építkezésig tartó állomásokat. Eszerint idén június 30-áig tervezik kiírni a kivitelezési közbeszerzési eljárást, az év végéig kell benyújtani a programot EU-s jóváhagyásra (uniós forrás is szerepel ugyanis a költségekben), és jövő év március 31-e az építkezés tervezett kezdete.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy a tervezésre és a műszaki engedélyeztetésre sikeresen lezárult a közbeszerzés, a munka azóta be is fejeződött. Az uniós kivitelezési közbeszerzés lebonyolítása mellett ugyanakkor van még más feladat is, például a régészeti feltárások, ezekre idén sor is kerülhet.
Hargitai János országgyűlési képviselő korábban lapunknak azt is leszögezte, a villányi csomópont megépítése, így a villányi elkerülő és az M6-os összekötése sem marad ki a beruházásból, viszont erre a tervek szerint hazai költségvetési keretből teremtik meg a forrást. Erre ugyanis a térségnek egyértelműen szüksége van, viszont az EU csak az országok közötti kapcsolat kialakítását támogatja, így az uniós keretbe ez nem illeszthető be.
A beruházás magyar megkezdése persze azt is jelenti, hogy a horvát oldalon is el kellene indulnia az építkezésnek, hiszen korábban mindkét ország vezetői leszögezték, a „semmibe vezető” gyorsforgalminak nem volna értelme. Ez Horvátország feladata és érdeke is, mivel az E70-es autópályából nyíló A5-ös sztráda sem fut a határig, Eszék mellett ér véget. Ha pedig valaki már autózott az A5-ösön, maga is láthatja, annak a forgalma még az M6/M60-asnál is csekélyebb, a magyar oldallal való összekötés ezen mindenképp javíthat.