Pécsről óvatos becsléssel is legalább tízezer ember követi a legnagyobb hazai boltláncok Facebook-üzeneteit. Az üzletek egymásra licitálva próbálják nyereményjátékokkal, vicces – vagy éppen az ízléstelenség határát súroló – képekkel a boltba csábítani az embereket. Megnéztük, hogyan ajánlgatnak. Érdemes lesz az Aldi-ig görgetni…
Tesco – nyereménydömping
Az egyik legnagyobb és Pécsen valószínűleg a legtöbb bevételt elérő hiper, a brit Tesco szinte minden nap kisebb-nagyobb nyereményeket osztogat a közösségi oldalon.
A játékok között van, hogy képeket kell beküldeni és a legtöbb like-ot elérőket jutalmazzák utalvánnyal, de vannak feladványok is. Sőt, újabban recepteket, koktélötleteket is várnak, a legkedveltebbek nyernek. A hiper naponta többször is posztol, nem is csoda, hiszen 550 ezer ember kedveli.
Penny Market – csak kóstolgatják
A Penny Market, hiába van 82 ezer követője, nemigen fektet komoly energiát a facebookolásba. Megmarad a szórólapos hirdetésekből származó termékek reklámozásánál és a promóciók népszerűsítésénél.
Spar – Coelho után szabadon
A közel 600 ezres tábort maga mögött tudó Spar egészen egyedi módját választja az FB lehetőségeinek kiaknázására.
Minden bizonnyal a sok megosztásra hajtva olyan evidenciákat tud kiírni fotói alá, mint„Az ölelés arra jó, hogy tudasd másokkal szereted őket, anélkül, hogy egyetlen szót is mondanál” vagy éppen ez: „Ne nehezítsd meg a gyereked életét azzal, hogy megkönnyíted neki!”.
A Spar emellett több játékkal is folyamatosan igyekszik fenntartani a figyelmet az aktuális akciói érdekében.
Lidl – játék, játék, játék
A német diszkont főként játékokkal csábítgatja a jónépet. Ezek között olyan ősrégi is van, amikor két, látszólag ugyanolyan fotón kell megtalálni az apró különbségeket – mindezt kétezer forintos utalványokért.
Máskor egy termék népszerűsítéséért recepteket várnak. A cél természetesen a megosztás. Több mint 400 ezer kedveléssel bizonyára nem is rossz reklám.
ALDI: vicces, olykor már-már ízléstelen mottók a képek alatt
Nyilvánvaló, hogy a Lidl legnagyobb ellenfele is hirdetései vírusszerű terjedésében bízik, s szeretné mielőbb feljebb tornázni 200 ezres rajongótáborát.
Mi más is vezetne rá a céget arra, hogy Frutti Bumm nevű jégkrémét a „Bumm a fejbe!” mottóval, pitáját az „Elfelejtettem gyrost venni, a PITÁBA!”, vastagkolbászát a „Nem csak vastag, de akciós is” mottóval reklámozza.
A vastag ennivaló után pedig csak egy ugrás az a szöveg nélküli fotó, amelyen a vérvörös telt ajkak és a rudi találkozása hivatott lekötni a bevásárlólistával bíbelődők figyelmét.
Hasonló utalást fedezhetünk fel a cég pár hónapja a gyermekeknek szánt hangszereivel kapcsolatos reklámjánál is. Akkor azt írták a képre, hogy „Egyszer a zenetárborban…” – kikacsintva az Amerikai pite c. film kulcsjeleneteinek egyikére (18+). Abban az egyik női szereplő a furulya egészen formabontó használatáról mesélt. Véletlenül vagy sem, de valahogy a fúvós hangszer került az Aldis kép középpontjába is…
E sorba jól illeszkedik egyébként még a nedves törlőkendő reklámja, amely úgy szól Fábry után szabadon: „Hogy csak a terméken legyen vonalkód”.
Ezek után nem lepődhet meg senki, hogy a friss tojást „Betojás, milyen ár!” vicceskedő mottóval akarja eladni a multi.
Mindenesetre a diszkont rajongótábora csak hízik és hízik, így – hacsak nem lőnek túl a célon, s nem kapnak büntetést a nyakukba hamarosan – valószínűleg nem fognak sokat változni eszközeik a jövőben sem.