A kerékpárosokat megosztja az új egyetemi biciklis sztráda nyomvonala: az PTE Jakabhegyi Kollégiumától induló kerékpárút ugyanis nem kevés vargabetűt tesz, mielőtt elér a Zsolnay-negyedig. A kacsaringós vonalvezetés viszont biztonságos.
A tágabban vett belváros keleti és nyugati része között több mint hetvenmillió forintból új bringaútvonalat építenek. A fejlesztéssel a Jakabhegyi Kollégiumtól lehet majd eljutni a történelmi belvárost átszelve a Tudásközpontig. A pálya azonban nem nyerte el minden bringás tetszését, mondván, túlságosan kanyargós, a kerékpárosok pedig a legrövidebb utakat használják, a pécsi út – főleg az egyetem környékén – kisebb-nagyobb kerülőket jelent.
Az Ifjúság útján ugyanis lekanyarodik a Rókus-köz felé, majd a Petőfi utcánál a Xavér templom mögött halad el, onnan a Kodály Zoltán útra tart, ahonnan viszont ismét a házak közé bújik, és Báthory utcára fut ki. A belvárosi szakaszon pedig az lehet majd újdonság, hogy az egyirányú utcákban a forgalommal szembe hajthatnak majd a biciklisek.
Merza Péter, a Pécsi Városfejlesztési Zrt. vezérigazgatója szerint azért jelölték ki így az útvonalat, mert máshol vagy a járdából kellett volna elvenni, vagy fákat kivágni, vagy pedig egyszerűen nem lett volna hely az útnak. Mint mondta, a már meglévő adottságokhoz kellett alkalmazkodniuk, ezért volt szükség kanyarokra. Hozzátette: bízik abban, hogy a rendkívül forgalmas Ifjúság útjáról letérnek majd a biciklisek, hiszen az balesetveszélyes. Az egyirányú utcák kapcsán pedig úgy vélekedett, Nyugat-Európában is hasonló módon közlekednek, rengeteg helyen így alakították ki a kerékpárutakat, és megszokták már az emberek azokat.
[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=EfraW7bJKN8″ width=”670″]
A rutinos kerékpáros Novotny Iván korábban biciklis egyesületi elnök is volt, azt mondja, valóban vannak kisebb hibái a vonalvezetésnek, összességében azonban szerinte megfelelő, hiszen a városépítési adottságok miatt nem lehetett volna arra vinni nyomvonalat, amerre a legoptimálisabb lenne.
A munkálatokkal egyébként várhatóan tavaszra, azaz a szezonra már végeznek, ugyanakkor nem vesznek el parkolóhelyeket sem, mivel olyan helyekre festették fel a bicikliút sárga jelzéseit, ahol eddig sem lehetett megállni.