Hirdetés

2007-ben a BMW bemutatta azt a modellt, amely – mindenki döntse el maga, hogy jó, vagy rossz irányban – megváltoztatta az SUV kategória megítélését. Sőt mi több, létrehozott egy új szegmenst, melyet SAC-nek nevezünk. FRANKY legújabb videójában egy 2007-es BMW X6-ost tesztelt.

A szóban forgó autó bizony a méltán híres, avagy hírhedt, első generációs X6-os. Az SAC mozaikszó a Sports Activity Coupé rövidítése, mely szerint tehát egy tereptulajdonságokkal megáldott sportos kupéval van dolgunk. Ennek erős pozitívumai, ugyanakkor hatalmas hátulütői is lehetnek.

A mára már előítéletekkel erősen megspékelt 4 üléses behemót egyébként rendkívül jól hozza a kupé előnyeit, sőt a sportosság jóval közelebb áll hozzá, mint bármilyen terepfunkció. Ez hatványozottan igaz a tesztalanyra, mely az érthetően népszerűbb 30, 35, vagy 40d dízelek helyett egy 8 hengeres, hot-V elrendezésű motort hord az orrában, több mint 400 lóerővel. Igen, ez az N63 kódú benzinmotor, főleg itt a korai típusokban, nem tartozik a világ legmegbízhatóbb aggregátjai közé. A hot-V ugyanis annyit tesz, hogy a TwinTurbo motor két turbófeltöltője az egymásra merőlegesen álló hengersorok között helyezkedik, emiatt a turbólyuk igen kicsi, azonban a hőkibocsátás hatalmas. Ezt többek között a szelepfedél és egyéb tömítések sem díjazzák, ami megnövekedett olajfogyasztást eredményez, amely, ha nem kezeljük helyén a problémát, akár végzetes is lehet fenevadunk számára.

De egy X6-ban talán mindegy is, milyen motor van. Az utca emberében ettől függetlenül mindig egy meglehetősen határozott kép alakul ki, ha ilyen monstrumot lát. Ez néha nagyon jó, néha nagyon rossz, de a kettő között nem igazán van átmenet.

Amiben azonban kiegyezhetünk, hogy ez az egyébként E71 kódjelű BMW egy luxusautó, mely már 2007-ben is tökéletesen körvonalazódott a beltér minősége, valamint az autó ára alapján. Ma egy jócskán felszerelt, tökéletes állapotnak örvendő Individual kiadást, a szinte legnagyobb V8-cas motorral körülbelül 6,5 millió forintért lehet megkaparintani, azonban ez az összeg ennek a hatszorosa is lehetett újkorában.

Ez az 50i xDrive X6-os átesett egy alapos tesztelésen, melyből sokkal több információt tudhatsz meg, ha megnézed a róla készült videót.

Hirdetés