Rengetegen kaptak a szívükhöz szerdán, amikor a Vatera szöveges üzenetben figyelmeztette őket, hogy ha nem fizetik be sok tíz- vagy százezres tartozásukat, akkor indulnak a végrehajtók. Gyorsan kiderült, nem mindenkinek kell izgulnia, mert rendszerhiba történt.
Az egyik legnépszerűbb online aukciós portál első téves üzeneteit szerdán délelőtt kapták meg az ügyfelek, vagyis azokra a telefonszámokra küldték ki, amelyek a regisztrációnál fel vannak tüntetve. Így olyanok is kaphattak üzeneteket, akik telefonszámát korábban más használta. Sok esetben a néhány ezer forintos tartozás helyett a százszorosa szerepelt az üzenetben.
[su_box title=”Az egyik sms” style=”soft” box_color=”#ff474e” radius=”2″]Tisztelt XY! Tájékoztatjuk, hogy 232.256 Ft összegű tartozása a mai napon követeléskezelőnek átadásra került behajtásra. Amennyiben 2 napon belül a vatera.hu oldalon rendezni tudja hátralékát bankkártyás fizetéssel, akkor a behajtási folyamatot még vissza tudjuk vonni és így a tartozáson felüli 4445 Ft-os adminisztrációs díj elkerülhető. Örömünkre szolgálna, ha a behajtási folyamatot sikerülne elkerülnünk. Üdvözlettel, Vatera.hu [/su_box]
A Vatera gyorsan észlelte a hibát, így délutánra már helyesbítette a tartozások összegét.
„Sms-eket valóban küldtünk ki a szerdai nap folyamán azon felhasználóinknak, akik a második pénzügyi figyelmeztetésünk után sem fizették be számlájukat, azonban a kiküldött sms-ekben egy rendszerhiba miatt téves összegek szerepeltek. Az ugyanekkor kiküldött e-mail-értesítőkben (Vatera fizetési emlékeztető tárggyal – ez a harmadik pénzügyi figyelmeztetésünk), valamint a Vatera személyes menü Számlázott tételek oldalán viszont a helyes összegek szerepeltek/nek”.
A rendszerhiba javítása már megtörtént, az érintettek részére pár órája új korrekciós (elnézést kérő és pontos tájékoztatást tartalmazó) sms-t küldtek, amiben a helyes összegek szerepelnek, tehát ugyanazok, amik az e-mail-figyelmeztetésben.