A mai tervek szerint két ütemben vezetik be azt a centralizált menetrendet a Tüke Busznál, amelyet még tavaly év végén kezdtek el kidolgozni. A rendszer formálásában nagy szerepet kapnak az utasok tapasztalatai, no meg a nyár végére várt új járművek üzembe helyezése is.
– Még jelenleg is folyik a munka, de nagyrészt már kidolgoztuk az ősztől tervezett új menetrend alapjait. Valószínű, hogy két ütemben vezetjük be, szeptembertől, majd novembertől – mondja Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közlekedéséért Egyesület (PTKE) menetrendi és vonalhálózati referense. A szervezet a Tüke Busz Zrt.-vel együtt, főként az utasoktól érkező jelzések alapján szabja át a városi közösségi közlekedést.
– Az egyik legfontosabb változás az lesz, hogy a 2-es busz mellett új törzsvonalat kap Pécs. Az eddigi 4-es busz ugyanis Uránvárostól nemcsak a belvárosig, hanem egészen Újhegyig, illetve a Hősök teréig halad majd. Bár a 2/A járat megszűnik, ez az új járat ugyanolyan sűrűn közlekedik majd, mint a 2-es és a 2/A együttvéve – mondja Pék.
Elmondta: elsősorban a pécsiek igényeit vették alapul, az utasok ugyanis az átszállások, a várakozások miatt keseregtek korábban. Uránvárosból így a belvárosba nagyjából 3-4 percenként indul majd egy busz.
Ezzel együtt a Kertvárosban élőknek, azon belül a Fagyöngy utca felől indulóknak is kedveznek. Ők azt kérték, legyen közvetlen járat Uránváros felé, s juthassanak be hamarabb a belvárosba. – A csúcsidőszak idején a mostani 15 perc helyett 7-8 percenként indulnak majd buszok a belvárosba, s szintén ebben a periódusban megteremtjük a közvetlen összeköttetést Uránváros és Kertváros déli része között, azaz átszállás nélkül utazhatnak majd Uránvárosba a Fagyöngy utca felől.
A további tervek között szerepel az is, hogy a 73-ast is átszervezik: az e járatot használók a jövőben negyedóránként utazhatnak, így a 7-es vonalán 7-8 percenként követik majd egymást a járatok a forgalmas időszakokban; ez az Aidinger út környékén élőknek is hatalmas könnyebbséget jelent majd.
Emellett az őszi menetrend azt is magával hozza, hogy a 126-os járatot megszüntetik. A korábban a patacsi városrész és a belváros közötti közvetlen kapcsolatot biztosító járatot egy, a 27-es vonalán haladó járat váltja. Ez szintén a II-es rakodótól indul, s az eddigi reggeli kettő helyett három szállítja majd így átszállás nélkül a nyugati külvárosban élőket a belvárosba.
Pék Patrik elmondta: a továbbiakban novembertől több közvetlen, átszállás nélküli járatot is bevezetnek, de e rendszer részletes kidolgozásáig még tapasztalatokat gyűjtenek.
[frame]
Új buszok: augusztus
Egyetlen ajánlat érkezett arra a közbeszerzési kiírásara, amelyet a Tüke Busz tett közzé 25 darab szólóbusz vásárlására. A most bérelt és jelenleg is az utakon futó kék és sárga Credókat gyártó győri Kravtex-csoport jelentkezett. Baracsi László cégvezető azt mondta: júliusban egyeztető tárgyalásokat folytatnak a céggel, s ha minden jól megy, augusztus második felében már érkezhetnek az újonnan gyártott buszok Pécsre.
[/frame]