2 C
Pécs
szombat, november 16, 2024
KezdőlapPécs AktuálCsatát vesztett a Tom Market Pécsett

Csatát vesztett a Tom Market Pécsett

Hosszú procedúra végén sikerült elérni, hogy Pécs egyik patinás házáról lekerüljenek a rendkívül színes,  a Tom Market üzletláncra jellemző feliratok. Úgy tudjuk, hogy ezzel még koránt sincs vége a küzdelemnek.

Közel két éve indult el a csatározás a hatóság és a Tom Market között arról, hogy a város egyik legfrekventáltabb részén, a turisták és pécsiek által is kedvelt Király utcában megszüntessék a cégre egyébként igencsak jellemző, rikító sárga-piros feliratokat, harsány burkolatot. A ház műemlékvédelmi oltalom alatt áll, így az örökségvédelem kardoskodott az épület arculatának megőrzéséért, a „fogyaszthatóbb”, elfogadhatóbb kinézetért. Ágai Tamás, a Tom Market ügyvezetője viszont korábban úgy vélekedett, hogy nem véletlen, hogy így néznek ki az üzleteik, a marketing-háborúban fel kell venniük a kesztyűt.

kulso_(1)
Ilyen volt…

Pécs szeretne rendet tenni a káoszban: a túlságosan harsány, egymástól elütő színek és formák helyett a nyugati trendekhez igazodó arculatot szeretnének a belvárosba – tudtuk meg a város főépítészétől. Csaba Ders szerint több rendelet is szabályozza a kérdést, ezért nem egyszerű ilyen ügyekben eljárni. A főépítész azt is mondja, nem feltétlenül hoz valódi hasznot a túl erős marketing, ezen pedig az üzlettulajdonosknak is el kellene gondolkodniuk.

WP_20140226_001
… és ilyen lett.

– Brit felmérések szerint a marketingre költött források 89 százaléka kidobott pénz, mivel csupán a reklámtevékenység 11 százaléka ér el valamilyen hatást – vélekedett Csaba Ders. – Érthető, hogy elindul a verseny az üzletek között és mindent megpróbálnak bevetni, de a rengeteg erős vizuális inger immúnissá teszi az embereket. Ha a hatóságok megengednék mindenkinek, hogy ugyanazt csinálják, mint a Tom Market, akkor az egész belváros egy rikító reklámfelület lenne.

Ágai Tamás az ügy kapcsán azt mondta, hogy hosszasan mesélhetne az egész arculati megjelenés és engedélyezési hercehurca folyamatáról, de nem akar felelősöket keresni. Szerinte a Király utcai bolt esetében a szakhatóságokkal, önkormányzattal, tervtanáccsal is egyeztettek korábban. Azt állította, hogy a mostani váltás a kulturális örökségvédelmi hivatal megszűnése miatt következett be. Közölte: a Tom Market a szakhatóság kérésének megfelelően a védett épületek esetén ezen csökkentett arculati megjelenést valósítja meg.

A Pécsi Járási Hivatal szerint egyáltalán nem volt egyeztetés a felek között korábban, Ágai valótlant állít. Mint lapunknak írták, „a korábbi reklámfelületek engedély nélkül készültek, amelyek eltávolítására kötelezték a céget, mivel azok nem egyeztek az örökségvédelem előírásaival”. Az üzlethálózat képviselője 2012-ben ugyan engedélyt kért a reklámfelületek kicserélésére, de arra csak úgy adtak engedélyt, ahogy ma látszik.

[poll id=”133″]

[box title=”Valamit nagyon tud„]A pécsi Ágai Tamás által létrehozott vállalkozás 2007-ben nyitotta meg első boltját, jelenleg már kilenc megyében vannak jelen, a franchise hálózatban 67 üzletük működik országszerte. A cég honlapja szerint egyébként a cégvezető már 11 éves korábban annyit keresett, mint a felnőttek.[/box]

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő