A pécsi gazdaság fejlesztését sürgeti az ÖPE

Hirdetés

Kővári János, az Összefogás Pécsért Egyesület pécsi önkormányzati képviselője tartott sajtótájékoztatót pénteken, a déli ipari parknál. A helyszín nem véletlen, ugyanis szerinte ez a hely teljesen megfelelő lett volna a BMW-gyárnak. 

– Itt állunk a pécsi ipari park előtt, ahova a BMW-gyár szeretett volna letelepedni… de ez sajnos egy rossz vicc, mert fel sem merült az a lehetőség, hogy a pécsi ipari parkba települjön a BMW. Ennek nem az az akadálya, hogy nincsen elég terület, vagy hogy a reptér messze van, hiszen a reptér innen pontosan kettő percre van autóval, és az autópályát is lehet innen látni, ami keresztülszeli a pécsi ipari parkot – ezzel kezdte sajtótájékoztatóját Kővári János, aki hozzátette, hogy szerinte infrastrukturálisan Pécs állta volna a versenyt Debrecennel.

A BMW-gyár városa 44 milliárd forintot vesz fel hitelként azért, hogy biztosítsa a területet. Kővári szerint „itt ennyit nem kellett volna, mert közel kétszáz hektár terület terül el itt mögöttünk, és egyébként a város nyugati részén szintén találhatóak területek.”

Hozzátette, hogy igaz, hogy ez nem mind az önkormányzaté, viszont hasonló konstrukcióval a pécsi önkormányzat is megszerezhette volna a területek java részét, ha ilyen szándék van.

– Sajnos, mint megtudtam, nem merült fel ez a lehetőség, ezért megkeresem Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert augusztus végén, szeptember elején, ugyanis számunkra az derült ki, hogy amikor nagy cégek megkeresik a kormányzatot, hogy keressenek maguknak helyet, ott nem vagyunk fönt a térképen, és azt szeretném, hogy ha ez változna.

Az ÖPE önkormányzati képviselőjének véleménye szerint alapvetően onnan kellene, hogy induljon egy ipari park fejlesztése, hogy először megismerik a cégek igényeit, és ha van olyan cég, amelyiknek azok meg tudnak felelni, akkor arra alakítják ki az ipari parkot és nem azt megelőzően. Ugyanis mint Kővári közölte, meglátása szerint Pécs úgy alakított ki ipari parkot, hogy azt csak úgy kialakította, majd jön valaki.

Kővári azt is elmondta, hogy Debrecen kapott egy évet arra, hogy felvásárolja, kialakítsa a területet. „Most ezt mi is meg tudtuk volna tenni, nyilván akár úgy, hogy hitelt veszünk fel és aztán a gyár megveszi, vagy pedig akár a 25 milliárdos Modern Városok Programot nem akvaparkra költjük, hanem az ipari park kialakítására” – tette hozzá.

[su_box title=”Így választotta a BMW Debrecent” style=”soft” box_color=”#9fc46c” radius=”2″]Ahogy arról beszámoltunk, a napokban jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter, hogy a BMW új gyárát Debrecenben nyitja meg, sajtóhírek szerint a gyár 2023-ban nyílhat majd meg. A BMW 400 hektáros területet kíván megszerezni, a pécsi Déli Ipari Park ennek nagyjából a fele, mintegy 200 hektár, nagyobb, összefüggő sík területe a város földrajzi adottságai miatt sincs. Ekkora összefüggő sík területtel két nagyváros rendelkezett, Miskolc és Debrecen, végül utóbbira esett a választás. Az autógyáraknak általában hatalmas, egybefüggő, sok száz hektáros sík területre van szükségük (a Jaguar Szlovákiában 600 hektáros telket vásárolt), nem véletlen, hogy hazánkban is az Alföldön (Kecskemét, Debrecen) vagy a Kisalföldön (Győr) telepedtek le a nagy autógyártók. [/su_box]

A napokban számoltunk be róla egyébként, hogy a közelmúltban a városba befektetési szándékkal érkező cégek hogyan fejlesztenek (többek között az amerikai Harman sok száz fős bővítését vagy épp az ITSH, a Foss, a Viessmann beruházásait is említettük), de arról is írtunk, hogy a már régebb óta itt működő nagy cégek (például a több mint 1200 főt foglalkoztató Hauni vagy a BAT) miként fejlesztenek.

Hirdetés