Matek-, biológia- vagy történelemóra tablettel és interaktív táblával? Ez nem a jövő! Hagyományos tantárgyi és szakköri órákat vesznek közel egy hete a Koch Valéria Gimnáziumba diákjai a Mobidik nevű mobil tanteremben. A Digitális Mintaiskola projekt keretein belül több ezer gimnazista tanulhat majd a 15 fős, digitális konténerteremben.
Ötödik helyszínként Pécsre, a Koch Valéria Gimnáziumba érkezett az a 15 állomásos országjáró speciális mobil tanterem, amely a Digitális Mintaiskola projekt keretein belül egy hétig állomásozik különböző iskolák udvarán. Az állami, civil és piaci szereplők összefogásával még további tíz magyar iskolába jut majd el a speciális irodakonténer.
A 16 tablettel, okostáblával, 3D szkennerrel és nyomtatóval felszerelt tanteremben egy hét alatt 350 diák fordult meg, összesen 25 tanóra alatt. Minden délelőtt hagyományos tantárgyakat, matekot,
biológiát és történelmet, délutáni szakkörök keretein belül pedig programozást, pénzügyi ismereteket, fenntarthatóságot, legó robotikát, programozás-kódolást és 3D nyomtatást tanulhattak a gimnazisták.
– Azzal telnek mindennapjaink nekünk szülőknek, és a pedagógusoknak, hogy kiimádkozzuk a gyerekek kezéből a kütyüket. Miért nem tanuljuk meg inkább a digitális nyelvet mi is, és tekintünk a digitális eszközökre erőforrásként? – vetette fel a kérdést dr. Hoppál Péter országgyűlési képviselő, a mobiltanterem bemutatónapján pénteken. Hozzátette, nem álom, hanem lassan valósággá válik a felzárkózott, versenyképes, digitális tudást beépíteni az oktatásba – ennek ékes példája a Mobidik.
Czunyiné Dr. Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos hozzátette, hogy az internet világához való negatív hozzáállás leküzdését segítik ezek az innovatív megoldások, és megerősítik, hogy igenis lehet a matekot is élményszerűen tanítani, és tanulni.
Egy hét alatt a Koch Valéria Gimnázium többszáz diákja ülhetett be a 15 fős, frontális és kiscsoportos foglalkozásokra is alkalmas konténerekbe. A foglalkozások során nemcsak megtanulhatták a diákok az új technikákat és módszereket, de egy háromkérdéses kérdőív kitöltésével segíthették a fogyasztási szokások monitorozását.