Kincskereső kalandot indít a Zsolnay Örökségkezelő NKft. az UNESCO világörökségként elismert pécsi ókeresztény sírkamrák játékos megismeréséhez. Májustól a Cella Septichora látogatói letölthetik a VisitorGame elnevezésű interaktív alkalmazást az okostelefonjaikra és az elrejtett QR kódok beolvasásával végigmehetnek az izgalmas multimédiás anyagokkal és kvízkérdésekkel tarkított pályán.
A gamification, azaz játékosítás elvén működő modern játéktér lehetővé teszi a játszva tanulást, így motiválva a látogatókat az információk minél mélyebb és aktívabb befogadására.
A látogatók a bejáratnál található táblán tájékozódhatnak a játék menetéről. Csupán egy okoskészülékre van szükségük az akár egyéniben, akár csoportosan játszható alkalmazás letöltéséhez. A kijelölt útvonalon a sírkamrában befelé haladva a játékosok eljuthatnak egyik tájékozódási pontról a másikra.
Ezeken okostelefonjaik segítségével beolvassák a kihelyezett QR-kódokat, így megnyílik az adott állomáshoz rendelt kisfilm vagy animáció. A lejátszást követően kérdéseket kapnak a megtekintett anyagról és történelmi leírásról. A kérdés megválaszolására 60 másodperc áll rendelkezésükre. A helyes válaszokért a versenyzők pontokat kapnak, annál többet, minél gyorsabban válaszoltak.
A feladatok követik a látnivaló bejárásának ütemét és az éppen megtekintett tartalmak
befogadására és megjegyzésére sarkallják a résztvevőket, hiszen a végén egy nagy kivetítőn látható a ranglista, amely megmutatja az elért eredményt és a többi játékoshoz képest elért pontszámot. A folyamatosan frissülő eredménytáblára nemcsak a napi rekordok, hanem az aktuális heti és havi legtöbb pontszámot elért játékosok nevei is felkerülnek.
A kérdések témái kiterjednek az ókori gasztronómia, vallási kultuszok és a temetkezési szokások területére, de szó lesz Sopianae építészetéről, valamint az ókori mindennapi életről, a ruházkodásról és a játékokról.