Vérmes reményekkel szállhat harcba a túraautó-világbajnokságon a pécsi Michelisz Norbert, miután eldőlt: csapata megkapta a mezőny három gyári Hondájából az egyiket. A fronthajtásos géppel a pilóta a legjobbak közé kerülhet, s dobogós helyeket is elérhet idén.
Michelisz Norbert csapata, a Zengő Motorsport egy vadonatúj gyári Honda Civic segítségével indulhat neki a szezonnak. A hatéves fejlesztésű tavalyi BMW – amellyel Michelisz tavaly is tudott futamot nyerni, sőt megszerezte a privát világbajnoki címet nem gyári támogatású autójával – után így egy korszerű gépet kap feneke alá. Ezzel dobogós helyek, futamgyőzelmek, s akár hosszabb távon a világbajnoki trófeát is megcélozhatja.
– Még két hónap van a szezonkezdetig, de gondolom tűkön ülsz.
– Bombaként robbant a hír a Zengő Motorsportnál, hogy összejött a megállapodás. Az, hogy ezzel az új fejlesztésű autóval állhatok rajthoz önmagában óriási lehetőség, hiszen mindig is az volt a célunk, hogy gyári támogatású géppel szállhassunk harcba.
– Vezetted már?
– Egyelőre nem, de a remények szerint az első futam előtt remek tesztlehetőséget biztosítanak majd számomra. Az azonban már most bizonyos, hogy az előzőnél is jobb kocsit kapok. A Honda tavaly az utolsó három futamon már bevetette az új Civicet: egy nagyon rövid fejlesztési időszak után viszont így is képes volt az autó pontszerző helyekre, az utolsó futamon pedig még a dobogóra is felállhatott pilótája.
– Mit kell tudni róla?
– Súlyban, motorteljesítményben nincs nagy különbség, ám a gyári mivolta azt jelenti, hogy minden technikai támogatást megkapunk, az esetleges gyermekbetegségeket gyorsan ki tudjuk küszöbölni, s a csapat gyakorlatilag a gyártókkal együtt tudja fejleszteni a gépet hétről hétre. Ki kell emelni, hogy fronthajtásos az autó, s mivel magam is ilyennek kezdtem a pályafutásomat, így tapasztaltabb vagy e téren.
– Végigvered vele a mezőnyt?
– Az első hónapok után ki fog derülni, mire leszünk képesek együtt. Az új járgánnyal mindenesetre már nem a középmezőnyt, hanem az élbolyt célzom meg, szeretnék minél többször a dobogón végezni, akár futamokat nyerni. Meglátjuk mit lehet kihozni a tanulóévből.
– Pályák?
– Az egész szezont várom, így az összes pályát. A térségben mindig egyedülálló dolog versenyezni, így magyar mellett a szlovák és az osztrák futam dobogtatja meg leginkább a szívemet.