Újabb fontos lépéséhez érkezett az M6-os gyorsforgalmi építésének ügye: a kormány határozott a forrásokról, összesen több mint 69 milliárd forint jut a Bólytól a határig tartó szakaszra, a villányi csomópont építésével együtt.
A legfrissebb Magyar Közlönyben szerepel az a kormányhatározat, amely több más közlekedési fejlesztéssel együtt az M6-os határig történő kiépítésével is számol.
A határozat módosítja a források hátterét, és pontosan nevesíti, mennyi jut majd a fontos baranyai fejlesztésre. Összesen 69,3 milliárd forintot szánnak az M6-osra, ebből mintegy 54,6 milliárd jutna az IKOP-keretből, azaz uniós forrásból, és csaknem 14,7 milliárd forint lesz a hazai forrás.
Korábban írtunk arról, hogy az M6-os pálya tervezése már meg is kezdődött, a három pályázó közül az UNITEF 83 és a FŐMTERV közös ajánlata bizonyult a legjobbnak, ők készítik el a részletes terveket. Az M6-os autóútként épülhet meg, az M6-M60-as csomóponttól az országhatárig futó szakasz 2×2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással. A Bóly és Ivándárda közötti szakasz hossza mintegy 20 kilométer. A horvátok a magyar tervekhez hasonlóan autóutat építenek a határig, amelyen 110 kilométerrel lehet majd haladni.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy folyik az M60-as gyorsforgalmi előkészítése is, a Pécs és Barcs között vezető út kialakítási folyamata még egy korábbi szakaszban van: a 64 kilométeres út környezetvédelmi hatástanulmányát készítik.