A jelenlegi 62 helyett év végétől több mint 2500 féle ügyben lehet felkeresni a Pécsen is működő kormányablakokat az év végétől – jelentette be a területi közigazgatásért felelős államtitkár Pécsen.
Szabó Erika azt mondta, az ország számos pontján egységes arculattal, reggel nyolctól este nyolcig tartó ügyfélbarát, tizenkét órás nyitva tartással, s több mint 2500 féle intézhető üggyel várják az állampolgárokat év végétől a kormányablakok.
Ilyeneket minden járásszékhelyen, s minden olyan településen létrehoznak, amelyeken jelenleg okmányiroda működik. Az államtitkár a folyamatban lévő feladatokkal kapcsolatban azt mondta: a kormányablakokban dolgozó több ezer munkatárs képzése, a hivatalok fizikai kialakítása, valamint az informatikai rendszer fejlesztése jelenleg is zajlik a háttérben. A rendszer felépítésének finanszírozásához nyolc különböző uniós programot kellett összehangolniuk, emellett pedig hazai forrásokat is felhasználnak.
Szabó azt mondta, a rendszer üzembe állásával egy helyre kerülnek azon szakigazgatási szervek ügyfélszolgálatai, amelyek jelenleg még a településeken szétszóródva, különböző nyitva tartással vannak jelen, s amelyek miatt utazniuk kell az állampolgároknak. Év végétől – tette hozzá – már csak azt kell megtanulniuk az embereknek, hol van a lakóhelyükhöz legközelebb működő kormányablak, hiszen azokban minden őket érintő hivatalos ügyben intézkedni tudnak majd.