Bár úgy tűnik, hogy komoly problémát okoz a pécsi vasútállomás épületének rendben tartása, a körülmények mégsem tántorítják el az utasokat attól, hogy igénybe vegyék a vasút szolgáltatásait. A MÁV szerint ugyanis növekedett a vonattal utazók száma.
A tervek szerint megújul a pécsi vasútállomás környezete – bár egyelőre még nem kezdődött el az épület mellett, az egykori büfé helyén kialakítandó park kivitelezése, mert a MÁV szerint a terület rendbetétele a hideg időjárás miatt még nem indulhatott el. Télen ugyanis leállnak az aszfaltüzemek, a vasúttársaság szerint azonban nekik aszfaltozniuk kell.
A pályaudvar fogadóépületét korábban teljesen felújították, bár a falakon néhol ennek ellenére hullott a vakolat. Mint megtudtuk, az érintett részeken a „nyers téglafelület” helyreállítása novemberben megtörtént, azonban a festékpergés „a tél elmúltával újból jelentkezett”.
A MÁV kommunikációs osztálya szerint a kivitelezőnek garanciálisan március végéig, április elejéig ki kell javítania a hibát
Az utasok azonban – úgy tűnik – nem foglalkoznak mindezzel, hiszen a korábbi időszakhoz képest egyre többen szállnak vonatra, amihez hozzájárult az is, hogy a Budapest–Pécs InterCity vonatok pontossága folyamatosan növekedett, jelenleg 94 százalékban tartani tudják a menetrendet. 2012 óta csaknem 30 százalékos javulást könyvelhettek el, sikerült javítani, ezért és a felújított pécsi vasútállomásnak köszönhetően egyre többen veszik igénybe a pécsi InterCity-ket.
2016-ban Budapest és Pécs között mindkét irányban összesen 976 ezren utaztak az IC vonatokon. A 2015-höz képest 40 ezerrel nőtt az utasszám – közölte a MÁV kommunikációs igazgatósága.
De nem csupán a fővárosba igyekeztek többen, hiszen például a Pécs–Villány–Mohács vonal utasszáma is több mint öt százalékkal nőtt három év alatt. Ugyanakkor nem minden vonalon érzékelhető a javuló tendencia, a példának okáért a Szentlőrinc–Sellye vonalon 2015-ről 2016-ra mintegy 15 százalékkal-, Pécs és Barcs között pedig 5 százalékkal csökkent az utasforgalom.
A vonattal közlekedők számára ugyanakkor előrelépést jelent, hogy idéntől hétvégén korszerű FLIRT motorvonatok közlekednek a Dombóvár és Pécs között. A két komfortos, wifivel ellátott FLIRT motorvonat két nap alatt összesen 27-szer szállít utasokat ezen a viszonylaton oda-vissza. Ezeken a vonatok a könnyebb a mozgássérülteknek is az utazás, egyszerűbb a kerékpárok és babakocsik szállítása.
Emellett üzemi szempontokból is kedvezőbb a közlekedtetésük: a motorvonat menetdinamikai, futási jellemzői miatt jobban tudják tartani menetrendet, a vonatok üzemeltetése gazdaságosabb, mint a hagyományos szerelvényeké, valamint a környezetet is jobban kímélik, mert a fékezési energiát visszatáplálják a felsővezeték-hálózatba.